نگرانی های درازمدت برای جابجایی خانواده ها که تحت تأثیر “فوق العاده توفان” گونی قرار گرفته اند |

طبق گزارش سازمان بین المللی مهاجرت (IOM) ، جنوب لوزون ، یکی از مناطق آسیب دیده ، بیش از 35000 مهاجر فیلیپینی را در میان عواقب اقتصادی ناشی از بیماری همه گیر ویروس کرونا زندگی می کند.

علاوه بر این ، پرونده COVID-19 بیش از 70،000 مورد “چالش های” تلاش های واکنش اضطراری ، به ویژه در مدیریت سایت های تخلیه را “تشدید کرده است.

“تصویر واضح تر” در حال ظهور است

در حالی که تیم های ارزیابی سازمان ملل به برخی از مناطق آسیب دیده آسیب می رسانند ، تصویر واضح تری از تأثیر طوفان گونی (محلی به Rolly معروف است) ، که روز یکشنبه در فیلیپین فرود آمد ، در حال ظهور است.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل (OCHA) گزارش داد که از 6 نوامبر ، حدود 1.2 میلیون نفر (بیش از 312،500 خانواده) در هفت منطقه مستقیماً تحت تأثیر این فاجعه قرار گرفته اند.

در یک به روزرسانی بشردوستانه آمده است: “با تخریب بیش از 21000 خانه ، بسیاری از خانواده ها در آوارگی طولانی مدت باقی می مانند.”

گزارش شده است که بیش از 225 مدرسه آسیب دیده یا تخریب شده اند و از 869 مدرسه به عنوان مراکز تخلیه استفاده می شود و بیش از 82،500 نفر را در خود پناه می دهد.

ایستگاه های پمپاژ آب و خطوط انتقال برق در خطوط جزیره Catanduanes ، جایی که طوفان برای اولین بار به آن وارد شد ، آسیب دیده اند. در یک خلیج باریک ، در منطقه آلبای ، حدود 90 درصد از مردم همچنان با سیگنال تلفن همراه و اختلال برق مواجه هستند.

OCHA افزود: “بازارهای محلی با وجود صدمه به برخی از زیرساخت ها ، در حال حاضر تا حد زیادی فعال و عملیاتی هستند و مقامات محلی پاسخ دهندگان را به ارائه پول نقد به عنوان روش كمك ترغیب می كنند” ، اضافه كرد.

نیاز و پاسخ فوری

نیازهای اصلی فوری افرادی که بیشتر تحت تأثیر قرار گرفته اند عبارتند از: کمک غذایی ، پول نقد یا غذا برای کار ، کیت تعمیر سرپناه. تعمیرات تجهیزات آب و بهداشت (WASH) و توزیع کیت های بهداشتی. ترمیم نیرو و امکانات ارتباطی ؛ و حمایت و حمایت روانی-اجتماعی.

برنامه غذای جهانی سازمان ملل (WFP) با حمایت خیرین ، 9،600 بسته غذایی خانوادگی (35 کامیون) را حمل می کند. بازیگران ملی بشردوستانه همچنین با پتو ، برزنت و بسته های غذایی به افراد نیازمند کمک می کنند و در برخی از مناطق آسیب دیده نقاط بررسی سلامت COVID-19 را ایجاد کرده اند.

همچنین یک طرح کلی پاسخ بشردوستانه به رهبری سازمان ملل در حال تدوین است.



عکس: IOM

یک تیم IOM در Camarines Sur ، یکی از مناطقی که توسط Typhoon Goni (که به اصطلاح محلی Rolly نامیده می شود) به شدت آسیب دیده است ، روی زمین قرار دارد. با آسیب دیدن اتصالات حمل و نقل ، تیم از یک قایق برای رسیدن به مناطق آسیب دیده استفاده می کند.

طوفان “شدید” از شمال فیلیپین عبور می کند

در همین حال ، بر اساس گزارش های محلی ، طوفان گرمسیری سیونی ، مسیری شبیه طوفان گونی را ردیابی می کرد ، از روی جزیره باتانس در شمال فیلیپین عبور کرد.

پیش بینی می شود که Siony قدرت فعلی خود را حفظ کند و یا تا شنبه صبح به وقت محلی کمی تا 100 کیلومتر در ساعت وزش باد شدت یابد. فراتر از آن ، پیش بینی می شود که طوفان روز دوشنبه به طور قابل توجهی ضعیف شود و ممکن است به یک منطقه کم فشار کاهش یابد.

Siony به عنوان یک طوفان “شدید” طبقه بندی می شود و مناطقی از کشور را با هشدار نسبت به وزش باد شدید ، باران های متوسط ​​تا شدید و افزایش طوفان از حداقل تا متوسط ​​، تحت خطر قرار می دهد.