هزاران نفر در اثر جنگ در جنوب افغانستان آواره شدند |

همچنین گزارش ها حاکی از کشته یا زخمی شدن 200 نفر است.

براساس به روزرسانی فلش که روز سه شنبه توسط دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA) صادر شد ، چندین ولسوالی هلمند ، از جمله مناطقی در نزدیکی لشکرگاه مرکز استان ، و مناطقی از استان قندهار همسایه تحت تأثیر قرار گرفته اند.

این به روزرسانی افزود ، بزرگراه بین لشکرگاه و قندهار – دومین شهر بزرگ افغانستان – به دلیل وجود بمب های دست ساز غیرقابل دسترسی است.

“از غیرنظامیان محافظت کنید”

در همین حال ، مأموریت کمک سازمان ملل در این کشور (یوناما) از طالبان و نیروهای امنیت ملی افغانستان (ANSF) خواست “تا همه اقدامات عملی را برای محافظت از غیرنظامیان انجام دهند”.

مأموریت سازمان ملل متحد در پیامی که در حساب رسمی توئیتر خود منتشر شده است ، همچنین از آنها خواسته است تا مسیرهای امنی را برای کسانی که مایل به ترک منطقه هستند فراهم کنند.

چالش های ارزیابی

بر اساس به روزرسانی بشردوستانه OCHA ، از روز دوشنبه ، دو تیم بشردوستانه در مناطق آواره برای ارزیابی نیازها کار می کنند و تاکنون حدود 500 آواره داخلی را تأیید کرده اند ، برخی از آنها ممکن است به غذا ، آب فوری و مکان های موقتی برای زندگی احتیاج داشته باشند.

مقامات محلی گزارش داده اند که ممکن است حدود 35000 نفر – حدود 5000 خانوار – آواره شده باشند ، در حالی که مراکز بهداشتی صدها کشته گزارش داده اند.

با این حال ، تأیید ارقام و ارزیابی وضعیت به دلیل اختلال در برق و ارتباطات مخابراتی در مناطق آسیب دیده ، پیچیده است.

برای پاسخگویی ، افراد بشردوستانه مواد غذایی و غیر غذایی را تأمین می کنند ، در حالی که شرکای بهداشتی برای تأمین نیازهای تروما برای مدت 10 ماه کیت های ضربه را برای حداکثر 10،000 نفر تهیه می کنند.

شرکای دیگر برای برآوردن نیازهای بدنبال افزایش خشونت بسیج می شوند.