هشدار کارشناسان سازمان ملل در مورد “عواقب فاجعه بار” در صورت کاهش سهمیه آوارگان روهینگیا

کارشناسان منصوب شده توسط شورای حقوق بشر از اهداکنندگان در سراسر جهان خواستند تا سخاوتمندانه به صندوق پاسخگویی به پناهندگان روهینگیا برنامه جهانی غذای سازمان ملل (WFP) کمک کنند.

“کاهش جیره های برنامه ریزی شده هستند پیامد ویرانگر ناکامی جامعه بین المللی در تامین بودجه این دو گزارشگر ویژه در بیانیه ای اعلام کردند: برای ابتکاراتی که نیازهای اساسی پناهندگان روهینگیا را برطرف می کند. جیره غذایی آوارگان روهینگیا از چند هفته دیگر، درست قبل از ماه رمضان، کاهش خواهد یافت. این بی وجدان است“.

جیره ها در ماه آینده کاهش یافت

WFP اعلام کرده است که جیره غذایی پناهجویان روهینگیا را کاهش می دهد 17 درصد در ماه مارس و هشدار داد که اگر تعهدات مالی جدید تا آوریل انجام نشود، دور جدیدی از کاهش عمیق تر باید انجام شود. برای تامین مالی 125 میلیون دلاری درخواست شده است.

«اگر این کاهش ها انجام شود، به آنها تحمیل می شود افراد آسیب پذیری که از قبل امنیت غذایی ندارند. به گفته کارشناسان سازمان ملل، سطح سوء تغذیه حاد همچنان بالاست و سوء تغذیه مزمن در میان جمعیت پناهجوی روهینگیا در بنگلادش فراگیر است و بیش از یک سوم کودکان کوتاه‌قد و کم وزن هستند.

عواقب این برش ها فوری و طولانی مدت خواهد بودتام اندروز و مایکل فخری افزودند، زیرا پناهندگان تقریباً به طور کامل به این کمک برای نیازهای تغذیه ای خود وابسته هستند.

زنی در بازاری در کمپ آوارگان روهینگیا در کاکس بازار بنگلادش قدم می زند.

زنی در بازاری در کمپ آوارگان روهینگیا در کاکس بازار بنگلادش قدم می زند.

“به ویژه در معرض دید”

آسیب پذیرترین افراد، از جمله کودکان زیر پنج سال، دختران نوجوان و مادران باردار و شیرده، به ویژه در معرض دید قرار خواهد گرفت،” آنها گفتند.

بیش از 700000 مسلمان روهینگیا در سال 2017 مجبور به ترک خانه های خود در میانمار شدند تا از سرکوب وحشیانه نظامی که بسیاری – از جمله رئیس وقت حقوق بشر سازمان ملل متحد – آن را نسل کشی توصیف کردند، فرار کنند.

حدود یک میلیون نفر از اقلیت های قومی در کمپ های شلوغ پناهجویان در بنگلادش زندگی می کنند که بزرگترین مرکز تجمع در جهان است.

کارشناسان مستقل اعلام کردند: «روهینگیایی‌ها، بازماندگان حملات نسل‌کشی ارتش میانمار، اکنون بیشتر قربانی شکست جامعه بین‌المللی در تضمین حق اولیه آنها برای غذا شده‌اند».

نگرانی از دعوای درونی

کاهش کمک های غذایی حیاتی می تواند پناهندگان را ناامیدتر کند که می تواند به خشونت و ناآرامی بیشتر در اردوگاه ها دامن بزند. این نیز می تواند منجر به یک نگرانی های بیشماری از حقوق بشر، مانند افزایش خطر قاچاق انسانبه ویژه کودکان و دختران، و پناهندگان بیشتری که سفرهای خطرناک قایق را آغاز می کنند.

با اشاره به اینکه بسیاری از کشورها بارها خواستار عدالت و پاسخگویی برای روهینگیا شده اند.کسانی که در اردوگاه ها هستند به چیزی بیش از کلمات و بیانیه های همبستگی نیاز دارند.

آوارگان روهینگیا به اقدام فوری جامعه بین‌المللی نیاز دارند تا اطمینان حاصل شود که از این کاهش‌ها – و عواقب نسلی آن – جلوگیری می‌شود. خطرات نمی تواند بالاتر باشد.

کارشناسان مستقل حقوق و گزارشگران ویژه توسط شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو برای نظارت و گزارش در مورد موضوعات موضوعی یا موقعیت های خاص کشور منصوب می شوند.

آنها در ظرفیت های فردی خود عمل می کنند و از هر دولت یا سازمانی مستقل هستند. آنها کارمندان سازمان ملل نیستند و برای کارشان پولی دریافت نمی کنند.