واکسن COVID-19 را برای کارمندان بهداشت ، گروههای در معرض خطر اولویت بندی کنید: رئیس WHO |

تدرس آدانوم گبرایسوس ، مدیر کل WHO ، گفت: “افرادی که در معرض خطر بیماری جدی یا مرگ در اثر سن هستند ، همچنین از اولویت بالایی برخوردار هستند زیرا محافظت از آنها باعث کاهش بیماری و مرگ شدید و تحمیل فشار بر روی سیستم های بهداشتی می شود”. ، صحبت در ژنو.

“با افزایش عرضه ، گروه های بعدی شامل افرادی هستند که به دلیل شرایط زمینه ای خود بیشتر در معرض خطر بیماری شدید قرار دارند و گروه های حاشیه ای که در معرض خطر بیشتری هستند.”

نقشه راه برای راه اندازی

این توصیه ها بر اساس نقشه به اصطلاح چارچوب ارزش ها و اولویت بندی جمعیت است که توسط یک گروه مشاوره ای در مورد ایمن سازی صادر شده است.

تدروس افزود: “در مراحل اولیه ورود به سیستم ، با داشتن تنها بخش كمی از جمعیت یك كشور ایمن سازی شده ، حیاتی است كه دولت ها ، جوامع و افراد همچنان از ابزارهای بهداشت عمومی اثبات شده استفاده كنند.”

وی گفت WHO به کار خود ادامه می دهد تا بفهمد چه تعداد از افراد روی کره زمین در معرض ویروس قرار گرفته اند و چه مدت مصونیت در افراد آلوده ادامه دارد.

صدها مطالعه شیوع سرمی در سراسر جهان نشان می دهد که بیشتر جمعیت جهان مستعد ابتلا به عفونت هستند.

مطالعات شیوع به دنبال آنتی بادی در خون است و به درک طولانی مدت مصونیت از عفونت طبیعی کمک می کند ، Tedros گفت ، که می تواند درک مصونیت واکسیناسیون باشد.

مقابله با تردید واکسن

در همین حال ، اطلاعات دقیق در مورد واکسن های COVID-19 برای ارتقا public سطح آگاهی عمومی و اعتماد به این روش های درمانی از زمان حیات ، حیاتی است ، یکی دیگر از مقامات ارشد سازمان بهداشت جهانی در پاسخ به س questionال یک روزنامه نگار درباره تردید واکسن.

دکتر “گفت:” من فکر می کنم این ارزیابی که مردم در مورد درک آنها از مزایای واکسن انجام می دهند ، مرحله مهم بعدی در مسیر این است که این واکسن ها ابزار حیاتی در جعبه ابزار مداخلات ما باشند “، گفت: کاترین اوبراین ، مدیر گروه ایمن سازی ، واکسن ها و بیولوژیک ها.

منابع معتبر ، اطلاعات دقیق

وی گفت که WHO می خواهد مردم در مورد دانش موجود در مورد واکسن ها مطلع شوند ، افزود منابع معتمد همچنین برای جوامع و افرادی که در مورد واکسیناسیون تصمیم گیری می کنند مهم است.

دکتر اوبراین گفت: “بنابراین ، اطلاعات واقعاً باید از محلی ترین سطح ممکن بدست بیایند: از ارائه دهندگان معتمد ، از پزشکان مردم ، یا پرستاری که به آنها مراجعه می کنند ، یا صدای افراد بهداشت عمومی در جامعه”. .

“بنابراین به اشتراک گذاشتن اطلاعات و شفافیت ما از طریق فرآیند تنظیم مقررات و از طریق فرآیند توصیه سیاست ، بسیار مهم است تا در درک مردم از واکسن ها دقت وجود داشته باشد.”

دکتر اوبراین گزارش داد که همزمان با شروع تولید چندین واکسن COVID-19 که در مرحله آزمایش قرار دارند ، سیستم نظارت بر ایمنی “بسیار قوی” در حال اجرا است.

وی افزود: “این سیستم ایمنی برای هماهنگی كامل بین گروههای مختلف – تنظیم كنندگان ، تولیدكنندگان ، WHO – روشن است تا داده ها را در زمان واقعی جستجو كنند ، بنابراین در صورت وجود علائم نگرانی در مورد واكسن ، ما توانایی نگاه کردن به آن ، تحقیق در مورد آن و درک واقعاً مسئله ای وجود دارد. “