وضعیت اضطراری وانواتو: سازمان ملل از تلاش های کمک رسانی پس از طوفان، زلزله حمایت می کند

به گفته اداره ملی مدیریت بلایای وانواتو، بیش از 250000 نفر آسیب دیده اند. تقریبا 80 درصد جمعیت کشور.

اول جودی، بعد کوین

کمتر از یک هفته پس از آنکه طوفان جودی ساکنان را مجبور به تخلیه از پایتخت پورت ویلا کرد، سپس توسط طوفان کوین مورد اصابت قرار گرفتند.طوفان دسته چهار که باران و باد شدیدی را به همراه داشت با سرعت بیش از 230 کیلومتر در ساعت یا 142 مایل در ساعت.

13 جزیره وانواتو پس از آن توسط یک زلزله 6.5 ریشتری ضربه خورد که در 90 کیلومتری دومین شهر بزرگ، لوگانویل قرار داشت.

در 3 مارس وضعیت فوق العاده اعلام شد.

چالش اتصال

گزارش های اولیه حاکی از آن است خانه ها، معیشت و خطوط برق آسیب دیده است، اما ارزیابی های تاثیر انجام شده است مشکلات اتصال مانع شده است مرتبط با اورژانس

مداخله سازمان ملل به درخواست مقامات در وانواتو انجام می شود، دفتر هماهنگی کمک های تایید شده، OCHA، که روز پنجشنبه گفت که هشت کارمند به پایتخت، پورت ویلا، مستقر شده اند تا از پاسخ به رهبری دولت حمایت کنند.

«این استقرار در پی نامه رسمی نخست وزیر وانواتو، محترم. آلاتوی اسماعیل کلساهاو، استقبال از حمایت و کمک تیم بشردوستانه اقیانوس آرام (PHT)مسئول هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل در وانواتو، فیجی، جزایر سلیمان، تونگا و تووالو، آلفا باه، گفت، نهاد هماهنگی منطقه ای جامعه بین المللی، متشکل از آژانس های بشردوستانه سازمان ملل، سازمان های غیر دولتی بین المللی و جنبش صلیب سرخ.

  وانواتو پس از طوفان های استوایی جودی و کوین.

وانواتو پس از طوفان های استوایی جودی و کوین.

همسویی پشتیبانی

وی افزود که تیم های سازمان ملل این کار را انجام خواهند داد به پیروی از رهبری ادامه دهید تنظیم شده توسط دفتر ملی مدیریت بلایای وانواتو و دولت، “برای اطمینان از اینکه حمایت ما با اولویت های بازیابی آنها هماهنگ است

تیم سازمان ملل گزارش داد که سخت ترین مناطق ایجاد شده تاکنون، شفا و تافه، پناما، و مالامپا، استان پنامای شمالی و غربی، و استان های سنما و تربا بوده اند.

عکس فوری بشردوستانه از وانواتو پس از طوفان های استوایی جودی و کوین در 8 مارس.

عکس فوری بشردوستانه از وانواتو پس از طوفان های استوایی جودی و کوین در 8 مارس.