پاکستان: یونیسف پس از انفجار مرگبار گفت: “هرگز نباید مدارس مورد هدف قرار گیرند |

آیدا گیرما ، نماینده یونیسف در کشور ، تأکید کرد: “تحصیل حق اساسی هر دختر و پسری است ، در همه جا”. “مدارس هرگز نباید مورد هدف قرار گیرند”.

براساس گزارش های خبری ، این انفجار مهلک مدرسه مذهبی جامیا زوبیریا یا مدرسه در منطقه مستعمره دیر پیشاور را هدف قرار داد ، در حالی که دانش آموزان در حال تحصیل بودند.

آخرین گزارش ها حاکی از زخمی شدن بیش از 130 نفر است و بیشتر 500 نفر از دانش آموزانی كه برای سخنرانی در این مدرسه جمع شده بودند ، بین 20 تا 30 سال داشتند.

خانم گیرما تأکید کرد که مدارس “برای محافظت از رشد و رشد سالم کودکان ، نوجوانان و جوانان” باید همیشه در محیط یادگیری ایمن بمانند.

دفتر سازمان ملل متحد “در شوک و اندوه”

دفتر سازمان ملل متحد در پاکستان در توئیتر خود نوشت: “ما پس از حمله وحشیانه امروز به مدرسه جامعا زوبیریا ، پیشاور ، جایی که کودکان در آن کلاس می گذرانند ، در شوک و اندوه کنار هم هستیم.”

این روزنامه ضمن ابراز تسلیت به قربانیان و خانواده های آنها ، گفت: “ما از این حمله به کودکان وحشت زده شده ایم در حالی که آنها در مکان نماز و یادگیری بودند.”

پیشاور مرکز استان خیبر پختونخوا ، هم مرز با افغانستان است. تاکنون هیچ گروهی ادعا نکرده است که این حمله را انجام داده است.

براساس گزارش های خبری ، گروه طالبان پاکستان با انتشار بیانیه ای هرگونه دخالت را انکار کرده و هدف قرار دادن یک مدرسه مذهبی را به عنوان “اقدامی مذموم” محکوم کرده است.

این آخرین حمله دو روز پس از بمب گذاری در جنوب غربی شهر کویته رخ داد که منجر به کشته شدن سه نفر شد.
یونیسف خاطرنشان کرد که در سال 2018 ، یک رشته حملات به ده مدرسه غالباً دخترانه در منطقه دیامر گیلگیت-بالتستان پاکستان صورت گرفت و یک مدرسه نیز در چیترا هدف قرار گرفت.

در دسامبر 2014 ، جنگجویان تروریست خارجی به مدرسه دولتی ارتش در پیشوار حمله کردند و نزدیک به 150 کارمند و کودک را کشتند.