پاکستان: 10 میلیون نفر در مناطق سیل زده از آب آشامیدنی سالم محروم هستند

این بحران باعث شده خانواده های ساکن در مناطق سیل زده چاره ای جز استفاده از آب بالقوه آلوده نداشته باشند.

“آب آشامیدنی سالم یک امتیاز نیست، این یک حق اساسی بشر استعبدالله فاضل، نماینده یونیسف در پاکستان گفت. با این حال، هر روز میلیون ها دختر و پسر در پاکستان هستند مبارزه با یک نبرد بازنده در برابر بیماری های قابل پیشگیری از طریق آب و در نتیجه سوء تغذیه.»

“خطر اضافه” برای دختران و زنان

یونیسف هشدار می دهد که عدم دسترسی به آب آشامیدنی سالم و توالت، و همچنین وجود آب راکد، به شیوع “گسترده” بیماری های منتقله از طریق آب کمک می کند. وبا، اسهال، تب دانگ و مالاریا.

طبق گفته صندوق کودکان سازمان ملل متحد، فقدان توالت های مناسب، فراتر از یک خطر برای سلامتی است.به طور نامتناسبی بر کودکان، دختران و زنان نوجوان تأثیر می گذارد که در افزایش خطر شرم و آسیب هنگام اجابت مزاج در فضای باز

افزایش سوء تغذیه

آب ناسالم و بهداشت نامناسب نیز هستند “علل اساسی اصلی” سوء تغذیه. یونیسف تاکید می کند که یک سوم مرگ و میر کودکان در سراسر جهان به سوء تغذیه نسبت داده می شود، در حالی که نیمی از موارد سوء تغذیه به عفونت های ناشی از عدم دسترسی به آب سالم، بهداشت کافی و بهداشت خوب مرتبط است.

در مناطق سیل زده پاکستان، بیش از 1.5 میلیون پسر و دختر در حال حاضر به شدت دچار سوء تغذیه هستندو یونیسف انتظار دارد این اعداد افزایش یابد. سوء تغذیه با نیمی از مرگ و میر کودکان در کشور مرتبط است.

نیازهای بشردوستانه

سیل بی‌سابقه سال گذشته که توسط باران‌های شدید موسمی به وجود آمد، یک سوم از خاک پاکستان را زیر آب برد.

به گفته دفتر سازمان ملل در این کشور، بیش از 33 میلیون نفر در مجموع تحت تأثیر قرار گرفته اند یا از هر هفت پاکستانی یک نفر، و هشت میلیون نفر آواره شده اند که باعث افزایش نیازهای بشردوستانه شده است.

سازمان ملل گزارش داد در روز سه شنبه که از 15 مارس، کمک های بشردوستانه به بیش از هفت میلیون پاکستانی سیل زده رسیده بود با غذا و سایر خدمات ضروری یونیسف و شرکا تاکنون آب آشامیدنی سالم را برای نزدیک به 1.2 میلیون کودک و خانواده تامین کرده اند و از بازسازی تاسیسات تامین آب حمایت کرده اند. بهره مندی بیش از 450000 نفر.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در ژانویه امسال در کنفرانس بین‌المللی اختصاص داده شده به وضعیت اضطراری تاکید کرد که «بازسازی پاکستان به شیوه‌ای تاب‌آور» نیازمند «حمایت از زنان و کودکان» است. احتمال مرگ 14 برابر بیشتر از مردان است در طول بلایا، و در بحران‌های بشردوستانه با ضربه‌های نابسامان و زیان مواجه می‌شوند.»

برای تامین مالی تماس بگیرید

پیش از روز جهانی آب چهارشنبه، یونیسف خواستار منابعی برای بازگرداندن فوری دسترسی به آب آشامیدنی سالم و توالت در مناطق سیل زده شده است. همچنین سرمایه گذاری در تاسیسات تامین آب مقاوم در برابر آب و هوا، مانند تاسیساتی که با انرژی خورشیدی کار می کنند، مورد نیاز است.

درخواست 173.5 میلیون دلاری یونیسف برای این بحران همچنان باقی است کمتر از 50 درصد تامین مالی شده است.