پوشش محافظت اجتماعی در آسیا و اقیانوس آرام “مملو از شکاف” است |

کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل برای آسیا و اقیانوسیه (ESCAP) و سازمان بین المللی کار سازمان ملل (ILO) در گزارش جدید خود گفتند ، نیاز به شبکه های ایمنی حفاظت اجتماعی بیشتر در معرض ویروس کرونا قرار گرفته است.

“آرمیدا سالسیاه علیسجهبانا” ، دبیر اجرایی ESCAP ، روز پنجشنبه در اعلامیه ای با اعلام یافته ها ، گفت: “حمایت جامع اجتماعی بنیاد جامعه های سالم و اقتصاد پر جنب و جوش را ایجاد می کند.”

وی افزود: “بیماری همه گیر COVID-19 ، با نشان دادن اثر تثبیت كننده ای كه سیستم های حفاظت اجتماعی دارای كارآیی خوبی دارند و چگونگی عدم وجود آنها نابرابری و فقر را تشدید می كند ، این ضرورت را مورد توجه قرار داده است.”

بر اساس این گزارش ، The Protection We Want: Social چشم انداز آسیا و اقیانوس آرام ، این همه گیری “فرصتی” برای تقویت سیستم های حمایت اجتماعی برای آینده ایجاد کرده است.

این کشور افزود ، شوک اقتصادی و اشتغال به دلیل ابزارهای همه گیر که حمایت اجتماعی همچنان ابزاری مهم برای بهبود خواهد بود ، تأکید کرد که برنامه های حمایت اجتماعی باید یک جز component جدایی ناپذیر از هر برنامه بهبودی باشد.

سرمایه گذاری کم

به استثنای بهداشت ، بسیاری از کشورهای منطقه کمتر از 2 درصد از تولید ناخالص داخلی (تولید ناخالص داخلی) خود را صرف حمایت های اجتماعی می کنند ، این یک “تضاد شدید” با میانگین جهانی 11 درصد است.

در سراسر منطقه ، حدود 46 درصد از جمعیت حداقل در یک منطقه از حمایت اجتماعی محافظت می شوند ، با مناطق جنوب شرق و جنوب آسیا به ترتیب 33 و 24 درصد عقب مانده اند.

در بسیاری از کشورها ، هیچ طرحی برای موارد احتمالی حفاظت اجتماعی وجود ندارد و مسئولیت مقرراتی مانند زایمان ، بیماری و مزایای آسیب شغلی ، که به عهده کارفرمایان است.

“این ترتیبات می تواند انگیزه های انحرافی برای کارفرمایان ایجاد کند. به عنوان مثال ، توافق نامه های مربوط به مسئولیت های کارفرمایی برای مزایای بارداری می تواند منجر به تبعیض علیه زنان در سن باروری شود.



منبع: گزارش ESCAP-ILO

پوشش حمایت اجتماعی از حداقل یک طرح در منطقه آسیا و اقیانوس آرام

اشتغال غیر رسمی

بر اساس این گزارش ، در کنار سرمایه گذاری کم در طرح های حمایت اجتماعی ، دلیل اصلی دیگری برای شکاف پوشش شیوع بالای اشتغال غیررسمی در منطقه است که نزدیک به 70 درصد از کل کارگران را نشان می دهد.

این گزارش افزود ، اگرچه اختلافات ملی و فرعی وجود دارد ، اشتغال غیررسمی در بخشهای کشاورزی و غیرکشاورزی مانند ساخت و ساز ، تجارت عمده و خرده فروشی ، اسکان و رستوران حاکم است. زنان به ویژه تحت تأثیر قرار می گیرند زیرا بیشتر اوقات درگیر اقتصاد غیررسمی هستند و در مشاغل آسیب پذیرتر کار می کنند.

Chihoko Asada-Miyakawa ، مدیر منطقه ای آسیا و اقیانوسیه در ILO ، توضیح داد که بیماری همه گیر COVID-19 وضعیت نابسامان زنان و مردان را در اقتصاد غیررسمی نشان داده است.

وی گفت: “اگر بخواهیم از ركود پیشرفت های اجتماعی و اقتصادی در دهه های اخیر در سراسر منطقه جلوگیری كنیم ، نیاز به سرمایه گذاری بیشتر در سیستم های حمایت از اجتماعی عمومی وجود دارد.”

توصیه ها

این گزارش هفت اقدام اساسی را که دولت ها در منطقه می توانند برای بهبود حمایت اجتماعی انجام دهند ، مشخص کرد.

این موارد عبارتند از: ادغام حمایت اجتماعی به عنوان یک استراتژی اصلی برای توسعه اقتصادی – اجتماعی. تعهد سیاسی و افزایش سرمایه گذاری در حمایت اجتماعی برای همه. بستن شکافهای موجود در حمایت از اجتماعی ؛ ارتقا transition گذار از اقتصاد غیررسمی به اقتصاد رسمی ؛ و تعبیه گفتگوی اجتماعی در کلیه مراحل از طراحی و اجرا تا پیگیری و ارزیابی.

این گزارش همچنین خواستار تقویت پاسخگویی جنسیتی در سیستم های حمایت اجتماعی از طریق اطمینان از اینکه طرح ها آسیب پذیری های خاص زنان ، مردان ، دختران و پسران را برطرف می کنند. و استفاده از فناوری های جدید برای افزایش اثربخشی ، کارایی و قابلیت دسترسی به حمایت اجتماعی.

با افزایش تعهدات خود در قبال حمایت اجتماعی جهانی ، کشورهای آسیا و اقیانوس آرام “همچنین در حالی که آمادگی بیشتری برای مقابله با چالش های فعلی و ظهور دارند ،” گامی اساسی در جهت دستیابی به اهداف توسعه پایدار بر می دارند “. .