پیستون چیست ؟

هنگامی موتور واضح هست پیستون و رینگ ها بر روی لایه ای از روغن حرکت می نمایند که همین فاصله را مالامال کرده است . به همین خواسته قطر آن را حدود ۰٫۵ تا ۰٫۷ میلی متر ریز تر از قطر دامنه ی پیستون پمپ 9 پیستون طراحی می کنند. مکانیک ها غالبا از یک ترفند استفاده می نمایند و آن این میباشد که هنگامی مقدار تراش سر سیلندر بسیار باشد از یک واشر اضافی به کار گیری می کنند یعنی دو واشر سر سیلندر را مهم نیز آیتم به کارگیری قرار می دهند بنظرم در مواردی که تعدادی بار سر سیلندر تراش خورده باشد بهتر می باشد سرسیلندر را تعویض نمود . تاج پیستون همان نصیب بالایی پیستون بوده و صورت آن تاثیر بسزایی بر طرز احتراق سوخت دارااست در حالتی‌که طراحی درست آن، سبب ساز اختلاط خوب تر سوخت و هوا شده و توان بهینه را تولید مینماید. دسته طراحی تاج سیلندر فضای محیط احتراق، استحکام و ضریب انبساط پیستون و کیفیت احتراق را ذیل اثر گذاری میگذارد. کاهش سطح تماس میان پیستون و جداره سیلندر تا دستکم ممکن: ارتقاء سطح تماس به معنای افزایش اصطکاک بوده و آسیبهای جدی را به دنبال خواهد داشت؛ شایان ذکر هست که رینگها احتمال دارد آن‌گاه از مدتی ساییده شده و این فرمان نیز می تواند سبب ساز به ارتقا اصطکاک گردد. جهت ارتقاء توان تولیدی موتور، تعداد سیلندرها نیز افزایش و بر اساس آرایش و پیرایش و تعداد سیلندرها، تعداد پیستونها گزینش میگردد. موتورها بر اساس طرز چیدمان به دو نوع خطی و V رخ تقسیم میشوند. تاج پیستون میتواند به سه رخ صاف، محدب و یا مقعر طراحی گردد. سطح بالایی بعضی از آن ها به شکل صاف و مسطح، بعضی به صورت گنبدی و بعضا هم به صورت مقعر است. پیستون رینگ و رایدر رینگ های سپاهان پلیمر به جهت کاربرد های مهندسی و به طور خاص متناسب اهمیت پارامتر های عملیاتی شما به جهت طیف وسیعی از وضعیت عملیاتی طراحی و ساخته می شود. اهمیت اعتنا به سرعت بالای کمپرسور (rpm) که به طور معمول امروزه به دست می آیند، از دست دادن نشت گازتنها اثر گذاری جزئی بر عملکرد کمپرسور دارد. اشکال گوناگون پیستون حلقه ، رایدر حلقه و نوار رایدر آببندی های گوناگونی را به جهت طیف وسیعی از کمپرسور ها فراهم می کند. اما روغنسوزی اشکال متمایز دارااست که در آینده باز‌نگری pistol 9mm خوا‌هیم کرد .