پیشنهاد تسکین در کنیا برای جلوگیری از “بحران گرسنگی” در میان کارگران فقیری که توسط COVID آسیب دیده اند |

“COVID-19 به ویژه برای خانواده هایی که در مناطق فقیرنشین شهری زندگی می کنند و معمولاً به کار غیر رسمی روزمره اعتماد می کنند ، رنج ناگفته ای را به بار آورده است. بسیاری از خانواده ها در منطقه ساحلی فقط برای تأمین غذا تلاش می کنند. “، لورن لندیس ، مدیر کشور کنیا WFP گفت.

با کمک مقامات محلی و ملی در کنیا ، برنامه جهانی غذا (WFP) کمک به بیش از 400000 فقیر شهری در نقاط داغ COVID-19 را آغاز کرده است.

علاوه بر دریافت 300000 نفر از مردم نایروبی برای چهار ماه آینده ، حدود 100000 نفر دیگر در مومباسا سه ماه در شهر ساحلی کمک خواهند كرد.

خانم لندیس توضیح داد: “حمایت WFP مکمل سایر برنامه های حمایت اجتماعی است که توسط دولت های ملی و شهرستان اجرا می شود”. “با هم می توانیم از بروز بحران گرسنگی و تغذیه در بین جوامع فقیری که در مناطق شهری زندگی می کنند جلوگیری کنیم”.

پشتیبانی ماهانه

براساس WFP ، در سراسر کنیا ، حدود 1.7 میلیون نفر که در سکونتگاه های غیر رسمی زندگی می کنند ، در میان افزایش تعداد عفونت ها ، تحت تأثیر بحران COVID قرار گرفته اند.

طبق گزارش اداره آمار ملی ، نرخ بیکاری دو برابر شده و به 10.4 درصد رسیده است ، از 5.2 درصد در مارس که اولین موارد COVID-19 گزارش شده است.

هر ماه یک بار ، هر خانواده منتخب نیازمند حدود 40 دلار ارز محلی دریافت می کنند ، که برای تأمین نیمی از نیاز ماهیانه به غذا و تغذیه خانوار چهار نفره کافی است.

سقوط ساحلی

محدودیت های سفر و قفل جزئی ، اقتصاد ساحلی مومباسا را ​​که بسیار متکی به جهانگردی است ، ویران کرده است.

تامسون فیری سخنگوی WFP گفت ، شهرستان مومباسا ، که دومین منطقه بزرگ شهری کنیا است ، 12 درصد از تعداد ویروس های کرونا در کنیا را تشکیل می دهد ، دومین تعداد بعد از پایتخت ، نایروبی.

وی به خبرنگاران از طریق جلسات توجیهی آنلاین در ژنو گفت: “در نتیجه افزایش عفونت ها ، بیشتر بخش گردشگری مجبور به کاهش نیروی کار خود شد و بسیاری از مشاغل یا به طور کامل تعطیل شدند و یا در تلاشند که سرپا بمانند.

آژانس سازمان ملل متحد همچنین برای حمایت از درمان سوnut تغذیه در حدود 6000 کودک و زن در مومباسا با دولت ملی و محلی همکاری می کند. این شامل تهیه یک خمیر مغذی مبتنی بر بادام زمینی برای کودکان و آرد غنی شده برای مادران دارای سوished تغذیه است.

محله سخت

خارج از کنیا ، که سومین اقتصاد بزرگ آفریقا است ، WFP هشدار داد که کشورهایی که تعداد زیادی فقیر شهری در زاغه های شلوغ زندگی می کنند نیز آسیب پذیر هستند.

اینها شامل نیجریه ، ثروتمندترین کشور آفریقا بود ، جایی که آژانس اخیراً اقداماتی را برای کمک به خانواده های مبارز برای مقابله با نتیجه اقتصادی همه گیری در سه نقطه همه گیر شهری ابوجا ، کانو و لاگوس اعلام کرد.

در سومالی ، جایی که WFP از 125،000 در مناطق شهری پشتیبانی می کند ، آژانس قصد دارد تا 450،000 آواره داخلی را که احتمالاً تحت تأثیر COVID-19 قرار دارند ، کمک کند.

WFP همچنین در پاسخ به شوک سه گانه COVID-19 ، حمله ملخ صحرا و جاری شدن سیل ، برنامه امدادی کلی خود را افزایش داده است.

در سودان جنوبی ، علاوه بر کمک های منظم به پنج میلیون نفر در ماه ، WFP قصد دارد به 1.6 میلیون نفر دیگر در مناطق شهری که با افزایش نیازهای غذایی مرتبط با COVID-19 مواجه هستند ، کمک کند.