پیش از مجمع جهانی بهداشت ، WHO بر نیاز به همبستگی ، آماده سازی تأکید می کند |

این یادآوری پیش از نشست هفته جهانی بهداشت ، نشست سالانه نهاد تصمیم گیری آژانس سازمان ملل متحد است ، که به طور معمول در ماه مه برگزار می شود ، اما به دلیل همه گیر شدن بیماری مجبور شد امسال کوتاه شود.

طبق آخرین آمار ، بیش از 47 میلیون مورد COVID-19 و بیش از 1.2 میلیون مورد مرگ وجود دارد. مجمع دوره پاسخگویی و اولویتهای بهداشت جهانی را ترسیم می کند.

بحران جهان را متحد می کند

WHO گفت: “اگرچه این یک بحران جهانی است ، اما بسیاری از کشورها و شهرها با رویکرد جامع و مبتنی بر شواهد از انتقال جلوگیری کرده و آن را کنترل کرده اند.”

“برای اولین بار ، جهان پشت سر طرحی برای تسریع در تولید واکسن ها ، تشخیص ها و درمان های مورد نیاز ما و اطمینان از در دسترس بودن آنها برای همه کشورها بر اساس عدالت جمع شده است. دسترسی به شتاب دهنده COVID-19 Tools (ACT) نتایج واقعی را به ارمغان می آورد. ”

پیام دومی که WHO اکنون برجسته می کند ، اهمیت عدم عقب نشینی در اهداف حیاتی سلامت از جمله دستیابی به اهداف “سه میلیارد” تا سال 2023 است.

از اهداف بهداشتی غافل نشوید

هدف این است که یک میلیارد نفر دیگر در سراسر جهان از پوشش بهداشت جهانی بهره مند شوند ، یک میلیارد نفر دیگر در برابر شرایط اضطراری بهداشتی محافظت می شوند و حدود یک میلیارد شهروند از سلامتی و رفاه بیشتری برخوردار هستند.

در مجمع جهانی بهداشت نمایندگان بیش از 190 کشور حضور دارند. از ماه مه ، کشورها تصمیمات مختلفی را اتخاذ کرده اند ، از جمله در مورد ایمن سازی ، پیری سالم ، سرطان دهانه رحم ، سل ، مراقبت از چشم و ایمنی مواد غذایی.

جلسه از سر گرفته شده یک برنامه 10 ساله برای رسیدگی به بیماری های گرمسیری فراموش شده و سایر نگرانی ها مانند مننژیت ، صرع و سایر اختلالات عصبی ، تغذیه نوزادان و کودکان خردسال مادر و همچنین سلامت دیجیتال را مورد بحث قرار خواهد داد.

برای همه گیری های آینده آماده شوید

WHO برای سومین پیام خود پیش از نشست مجازی ، بر لزوم آماده سازی اکنون برای همه گیری بعدی تأکید کرد.

آژانس با اشاره به ویروسی که باعث COVID می شود ، گفت: “ما در سال گذشته شاهد بوده ایم كه كشورهایی با زیرساخت آمادگی اضطراری بهداشتی سریع قادر به مهار و كنترل شیوع ویروس SARS-CoV-2 هستند”. 19

مجمع پیش نویس قطعنامه ای را هدف قرار می دهد که هدف آن تقویت آمادگی کشورها و اطمینان از مجهز بودن آنها در کشف و پاسخ به COVID-19 و سایر بیماری های عفونی است.

سازمان ملل تلاش های خود را افزایش می دهد

به طور مشابه ، رهبران سازمان ملل متحد که در زمینه توسعه پایدار کار می کنند ، روز پنجشنبه برای ارزیابی نتایج اولیه و چالش های کار مشترک حمایت از بیش از 160 کشور و سرزمین در طول همه گیر ، به طور واقعی ملاقات کردند.

تاکنون تیم های سازمان ملل متحد حدود 3 میلیارد دلار از بودجه موجود را مورد استفاده مجدد خود قرار داده اند ، در حالی که تقریباً 2 میلیارد دلار نیز برای این تلاش ها بسیج کرده اند ، با هدف کمک به کشورها برای عبور از بحران و بهبود بهتر آنها

گروه توسعه پایدار سازمان ملل متحد (UNSDG) نیز برخی اقدامات خود را طی ماه های اخیر بیان کرد.

“یک وضعیت اضطراری توسعه با نسبت های جهانی”

این شامل حمایت از مقامات در ارائه برنامه های تغذیه ای به نزدیک به پنج میلیون نفر ، با هفت میلیون زن که خدمات بهداشتی مادران را دریافت می کنند.

“برای اولین بار ، همه ما درک می کنیم که این یک وضعیت اضطراری در ابعاد جهانی است. دولت ها ، جوامع و شهروندان بر این اساس بسیج شده اند – و تیم های ما در سازمان ملل متحد نیز از زمان ابتلا به بیماری همه گیر برای رفع نیازهای بهداشتی ، بشردوستانه و اقتصادی – اقتصادی با هم قدم گذاشته اند. از بسیاری جهات این بیان همبستگی جهانی و پاسخگویی به آسیب پذیرترین افراد است. اما کارهای بیشتری باید انجام شود ، حتی سریعتر. “گفت: آمنه جی محمد ، معاون دبیرکل سازمان ملل و رئیس UNSDG.

روسای سازمان ملل متحد متعهد شده اند كه اقدامات بیشتری را انجام دهند ، از جمله برای جمع آوری داده ها به عنوان وسیله ای برای رسیدگی به نیازمندان