ژنیکوماستی و راه حل درمان + علائم و نکات مهم – مجله فیت شیپ

تشخيص مشکل بزرگ شدن پستان معمولا علت بزرگ شدن غدد پستان قابل تشخيص است و در اكثر موارد به دليل مصرف بعضي داروها و يا بيماري كبدي بروز ميكند. اولین خش در صدا نشانه آن است که صدای پسران در حال تغییر و بم شدن است. با تنظیم جلسات مشاوره با کلینیک فوق تخصصی غدد دکتر منشادی، دختران و پسران خود را در برخورد با این چالش دورهی نوجوانی، یاری رسانید. صحبت با نوجوانان و دادن اطلاعات کافی دربارهی سن بلوغ و تغییرات فیزیکی و روانی این دوران، در مواجههی هر چه بهتر کودکان و نوجوانان با این چالش تأثیر به سزایی دارد. یک پسر ممکن است در این خصوص نیاز به اطمینان داشته باشد، (مخصوصاً اگر احتمال بلوغ دیررس بدهد) و خود را با پسرانی مقایسه کند که در مراحل بعدی بلوغ هستند. در مقابل مصرف مکملهای هورمونی و استروئیدها با افزایش سطح استروژن در بدن، خطر ایجاد بزرگی سینه در مردان را افزایش میدهد.

اما نگران نباشید با انتخاب جراح اصلح و حاذق، رعایت مراقبت های بعد از عمل ژنیکوماستی و توجه به رژیم غذایی و انجام فعالیت های ورزشی مناسب می توانید احتمال ایجاد این عوارض را به صفر برسانید. آکنه توسط غددی در پوست ایجاد میشود که یک چربی طبیعی به نام سبوم را تولید میکنند. در ابتدا سینههای یک دختر به شکل توده لطیف، کوچک و سفت، (به نام جوانه سینه) در زیر یک یا هر دو نوک سینه شروع رشد میکند؛ در طی یک یا دو سال بعد، بافت سینه بزرگتر شده و سفتی آن کمتر خواهد شد. و پس از آن یک جهش رشد بین سنین ۱۰ و ۱۶ سالگی رخ میدهد، که به طور متوسط ۱ تا ۲ سال بعد از زمان جهش رشد در دختران است. بلوغ پدیدهای است که برای همه افراد و اندکی پس از سن هشت سالگی رخ میدهد. بلوغ برای دختران زودتر شروع شده و زمانی بین ۸ و ۱۳ سالگی رخ میدهد، در صورتی که قبل از این سن بلوغ شروع شود به آن بلوغ زودرس گویند. انزال ( انتشار مایع منی حاوی اسپرم) نیز رخ خواهد ژنیکوماستی ژنتیکی داد. پزشک شرایط شما برای ژنیکوماستی را بررسی کرده و امکان انجام این جراحی را برایتان توضیح خواهد داد.

این حالت که به طور موقت و به دلیل رشد بافت سینه است، ژنیکوماستی نامیده میشود و در دوران بلوغ برای حدود ۵۰ درصد از پسران اتفاق میافتد. کلینیک فوق تخصصی دکتر منشادی، با سابقهی چند ساله در زمینه تشخیص و درمان بیماریهای غدد و تخصص و مهارت در زمینه مسائل و بیماریهای غدد کودکان و نوجوانان، آمادهی پاسخگویی به تمامی پرسشهای شما دربارهی سن، نشانهها، تغییرات و مشکلات احتمالی دوران بلوغ در دختران و پسران میباشد. بلوغ در واقع انتقال دوران کودکی به بزرگسالی است. اولین نشانههای بلوغ در طی ۱ یا ۲ سال بعد، با یک جهش رشد قابل توجه آشکار خواهد شد. سرعت مرگ ناشي از سرطان پستان در مردان بيشتر از زنان است، يعني حدود 450 مرد در سال به دليل سرطان پستان فوت ميكنند و اما بزرگي غدد پستان در مردان چندان خطرناك نيست. اما ممکن است به طور کامل جنبه علمی تمام این تغییرات را درک نکرده باشیم. جراحی زیبایی سینه شامل تمام اعمالی است که در جهت افزایش زیبایی ظاهری سینه ها و با هدف حفظ یا بهبود عملکرد آن ها انجام می شود. بروز جوش و آکنه در بسیاری از نوجوانان شایع است. در موارد شدید آکنه، داروهای تجویزی و یا بدون نسخه موجود است.

بیمارانی که از داروهای فشار خون استفاده میکنند نباید مصرف آن را قطع کنند و آن داروها را در روز جراحی و بعد از آن مصرف نمایند. پس تمرینات سینه را در برنامه خود داشته باشید. این رویداد با شروع قاعدگی (اولین پریود) دختران، به اوج خود خواهد رسید. اگر می خواهید به خوبی با چگونگی انجام این جراحی آشنا شوید پیشنهاد می کنیم بیننده فیلم جراحی ژنیکوماستی باشید. برای کاهش چربی بدن و درمان ژنیکوماستی با ورزش ، فرد باید هر روز تمرینات هوازی انجام دهد. برای انجام این حرکت شانهها و باسن فرد باید با نیمکت در تماس باشند و پاها روی زمین قرار بگیرند. خم نگه داشتن آرنج و قوس نگه داشتن کمر باعث میشود فرد سینهاش را هدف قرار دهد نه شانههایش را. پس از پنج روز دوم، پزشک شما را دوباره معاینه میکند و معمولاً پانسمان فشاری باز میشود. بهترین کار همیشه این است که افراد برای هر تصمیمی همه عوارض احتمالی آن را بدانند. دلیل اصلی این اجتناب این است که اشعه آفتاب سبب طولانیتر شدن مدت ورم شده و میتواند باعث تغییر رنگ دائمی پوست گردد. هورمونهای بلوغ این غدد را برای تولید سبوم بیشتر تحریک میکنند، که این میتواند موجب مسدود شدن منافذ پوست گردد.