کارشناس حقوق: سهمیه بندی غذا برای پناهندگان روهینگیا یک «مسئله مرگ و زندگی» است

این توسعه پس از اعلام برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد (WFP) مبنی بر کاهش کمک به افرادی که در مجموعه کمپ وسیع کاکس بازار از 1 مارس به دلیل کمبود بودجه کاهش می یابد، صورت می گیرد.

«این کاهش جیره‌ها هستند لکه ننگی بر وجدان جامعه جهانیتام اندروز، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور میانمار گفت. من با خانواده‌های مستاصل در اردوگاه‌ها صحبت کرده‌ام که قبلاً مجبور شده‌اند به دلیل افزایش قیمت‌ها، اقلام غذایی ضروری را کاهش دهند. معکوس کردن این کاهش در کمک های غذایی به معنای واقعی کلمه یک موضوع مرگ و زندگی است برای خانواده‌های روهینگیا.»

یک میلیون تاثیر گذاشت

آقای اندروز که به عنوان مستقل به شورای حقوق بشر در ژنو گزارش می دهد، گفت که این کاهش ها انجام خواهد شد تاثیر نزدیک به یک میلیون آوارگان روهینگیا که از حملات و آزار و اذیت ارتش میانمار در سال 2017 فرار کردند.

کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد قبلاً هشدار داده‌اند که از هر 10 کودک روهینگیایی که اکنون در بنگلادش پناه گرفته‌اند، چهار کودک از کاهش رشد. کم خونی همچنین بیش از نیمی از جوانان در کمپ های کاکس بازار و بیش از چهار نفر از هر 10 زن روهینگیایی باردار و شیرده را تحت تاثیر قرار می دهد.

برنامه جهانی غذا گزارش داده است که دارای یک 125 میلیون دلار کمبود بودجه برای ارائه کمک های نجات به روهینگیا که جیره ماهیانه آنها بوده است از 12 دلار به 10 دلار کاهش یافت.

خانواده‌ها می‌توانند از این پول برای انتخاب بیش از 40 غذای خشک و تازه در فروشگاه‌های WFP در سراسر کمپ‌ها استفاده کنند. اما آژانس سازمان ملل متحد گفت که پیامدهای کاهش بودجه “وخیم خواهد بود.” سایر خدمات حیاتی در حال حاضر رو به کاهش هستندتقریباً شش سال پس از بحران روهینگیا.

کلمات خالی

توماس اندروز، کارشناس مستقل حقوق بشر در میانمار، از طریق ویدئوکنفرانس گزارشی ارائه می دهد.

توماس اندروز، کارشناس مستقل حقوق بشر در میانمار، از طریق ویدئوکنفرانس گزارشی ارائه می دهد.

اندروز گزارشگر ویژه با تکرار این هشدار، خواستار حمایت فوری کشورهای عضو سازمان ملل متحد شد که تنها “حمایت لفاظی” را از روهینیگا ارائه کرده بودند. ولی “خانواده های روهینگیا نمی توانند لفاظی های سیاسی را بخورند“، او گفت.

آقای اندروز گفت: «زمان آن فرا رسیده است که کشورهای عضو سازمان ملل اعلامیه های توخالی حمایت را با اقدامات نجات جان جایگزین کنند.

گزارشگر ویژه ادامه داد: اگر بودجه بشردوستانه دیگری وجود نداشته باشد، “این کاهش ها در دو ماه آینده حتی عمیق تر خواهد شد و جیره غذایی به یک سوم کاهش می یابد.” این بدان معناست که به طور متوسط، آوارگان روهینگیا در اردوگاه های بنگلادش باید تلاش کنند و با 0.27 دلار در روز زنده بمانند.