کانکس ویلایی

کانکس ویلایی

کانکس ویلایی

در این نوشتار می‌خواهیم کانکس‌های ویلایی را معرفی کرده و انواع و ویژگی را شرح دهیم. آن گاه به این مسئله بپردازیم که خرید کانکس ویلایی چگونه انجام می‌شود.

کانکس ویلایی چیست؟

کانکس ویلایی دارای همان امکانات کامل یک ویلای آماده است، که با استفاده از شیوه‌های ساختمان سازی سنتی ساخته شده است، اما مصالح و متریال‌های آن و نیز شیوه طراحی و نصب آن با ساختمان‌های سنتی تفاوتهایی دارد.

کانکس ویلایی چه ویژگی‌هایی دارد؟

کانکس ویلایی مانند تمامی انواع دیگر کانکس و سازه‌های پیش ساخته است که از اجزا و قطعات پیش ساخته تشکیل شده که در کارخانه تولید و سپس به محل مورد نظر منتقل و نصب و مونتاژ می‌شوند.

کانکس‌های ویلایی در کجاها ساخته می‌شوند؟

کانکس‌های ویلایی با توجه به کاربردشان در ساخت تاسیسات ویلایی معمولاً در نقاط خوش آب و هوا و ییلاقی ایجاد می‌شوند.

انواع کانکس‌های ویلایی

انواع کانکس های ویلایی

کانکس‌های ویلایی، به دو گروه مهم کانکس‌های ویلایی ساندویچ پانل و کانکس‌های ویلایی سایدینگ تقسیم بندی می‌شود.

کانکس‌های ویلایی ساندویچ پانل

ویژگی این دسته از کانکس‌ها را در چند سطر بدین شکل می‌توان خلاصه کرد:

۱. سازه‌های ساندویچ پانل از پانل‌های دیواری و سقفی با ضخامتی در بازه 4 تا 10 سانتی متر تشکیل شده‌اند که این تلورانس بر مبنای درخواست مشتری می‌تواند متفاوت باشد.

۲. این سازه‌ها دارای ویژگی عایق بودن در برابر سرما و گرمای نامتعارف هستند که همین مسئله سبب افزایش کاربری این نوع کانکس در مناطقی با شرایط اقلیمی و آب و هوایی سخت می‌شود.

۳. انعطاف‌پذیری در ساخت: این نوع از کانکس‌های ویلایی با انواع پلن‌ها ساخته می‌شوند. هم‌چنین ابعاد مختلفی از آن‌ها قابل پیاده‌سازی است.

استراتژی‌های ساخت کانکس‌های ویلایی

اجرای این نوع سازه‌های پیش ساخته به دو قسم صورت می‌گیرد: الف) اجرا و ساخت در محل و ب) ساخت به صورت پیش ساخته و نصب در محل مشخص شده.

مزیت دیگر این نوع کانکس جداسازی قطعات در یک محل و انتقال و نصب در محل دیگر است.

کانکس‌های ویلایی سایدینگ

طراحی، ساخت و اجرای کانکس ویلای سایدینگ به کلی با سازه‌های ساندویچ پانل متفاوت است.

کانکس‌های ویلایی سایدینگ، دارای اسکلت‌های محکم فلزی و چندین ستون هستند که حامل ورقه‌های دیوار و سقف می‌باشد. این نوع سازه ها دارای ظاهر شکیل تری نیز هستند.

ساخت این کانکس در ابتدا در کشور کانادا انجام شده و به همین سبب به این نوع کانکس، ویلای کانادایی نیز گفته می‌شود.

برای عایق‌بندی در این نوع سازه‌ها، از متریال‌های پلی استایرن استفاده می‌شود.

مزایای کانکس ویلایی

مزایای کانکس ویلایی

در خراید کنکس ویلایی بایستی توجه داشته باشید که این سازه‌ها دارای مزایای بسیاری هستند که باعث صرفه جویی در هزینه‌ها و زمان شما می‌گردند.

برخی از این مزایا عبارتند از:

۱. سرعت بالا، زمان کوتاه و هزینه کم در نصب و مونتاژ سازه، چنان که در مورد همه سازه‌های پیش ساخته و کانکسی صادق است.

۲. در کانکس‌های ویلایی، سازه‌های سبک به کار رفته و مانند ساختنان‌های سنتی دارای مصالح سنگین نیستند.

۳. استحکام سازه و مقاومت آن در برابر حوادث طبیعی مانند زلزله.

در ورت تخریب، تنها خطر این سازه‌ها جدا شدن آن‌هاست و آسیب جانی و مالی کمتری نسبت به سازه‌های سنتی دارند.

۴. حمل و نقل و لجستیک آسان نه فقط در هنگام ساخت، بلکه در هنگام مهاجرت. ساکنان این سازه‌ها به راحتی می‌توانند اجزای سازه خود را باز کرده و به جای دیگری برده و خانه خود را در آنجا بنا کنند. امری که در مورد ساختمان‌های سنتی، غیر ممکن است.

تأسیسات و انرژی

سازه‌های کانکس ویلایی، بایستی، دارای تأسیسات برق، مخزن آب، سیستم تهویه و نیز سیستم‌های حفاظتی و امنیتی و اطفاء حریق باشند، تا ایمنی و رفاه ساکنان آن فراهم شود.

فروش کانکس ویلایی

با توجه به این که کانکس‌های ویلایی دارای دو نوع کلی مختلف ساندویچ پانل و سایدینگ هستند، و نیز بسته به نیاز مشتری و شرایط اقلیمی، ممکن است دارای ابعاد و نیز متریال‌های مختلف باشند، پس نمی‌توان قیمت واحدی را برای آنها برشمرد.

هم‌چنین با توجه به تفاوت متریال‌های به کار رفته در هر نوع و سیستم‌های انرژی و تهویه، دارای قیمت‌های متفاوتی بر اساس متراژ هستند.

 

 

برای این کار شما به مشاوره نیاز دارید. مشاوران ما در سایت conexe.ir آماده هستند که در خدمت شما باشند و با توجه به نیازهایتان، کانکس ویلایی مناسب شما را طراحی کرده و در محل مورد نظرتان نصب نمایند.