کدام نوع خرما قند کمتری دارد؟

قند موجود در خرمای مضافتی

این خرما در کنار خواص زیادی که دارد ولی قند زیادی ندارد. قند این خرما مناسب است و انقدر زیاد نیست که برای بدن ضرر داشته باشد. این خرما به دلیل نداشتن قند زیاد، باعث چاقی شما نمی شود و همچنین برای استفاده ی بیماران مبتلا به دیابت نیز مضر نمی باشد.

قند موجود در خرمای زاهدی

این خرما بر خلاف تصورات مردم، قند زیادی دارد و مصرف زیاد از حد این خرما می تواند برای بدن مضر باشد. مصرف بیش از حد این خرما ممکن است باعث چاقی و ابتلا به دیابت شود. توجه داشته باشید که بیماران مبتلا به دیابت مقدار زیادی از این خرما را نباید مصرف کنند.

 

قند موجود در خرمای پیارم

این خرما مانند خرمای زاهدی دارای قند زیادی می باشد. ولی یک نکته وجود دارد. قند موجود در خرمای پیارم از نوع فروکتوز است و این نوع قند خیلی ساده و به سرعت در بدن به دلیل سوخت و ساز از بین می رود. این نوع خرما به دلیل داشتن اینگونه قندی، برای افراد مبتلا به دیابت خطری ندارد و از گروه قند هایی است که افراد مبتلا به دیابت می توانند استفاده کنند.

 

قند موجود در خرمای کبکاب

این نوع خرما دارای 70% کربوهیدارت می باشد که بیشتر آن قند است. این قند مانند قند موجود در خرمای پیارم از نوع فروکتوز بوده و در سوخت و ساز بدن از بین می رود و این موجب شده که خطر چندانی برای افراد مبتلا به دیابت نداشته باشد.همه چیز درباره ی خرما