کشاورزان میانمار با آب و هوا و عدم اطمینان سلامت مبارزه می کنند |

یو چو ، یک کشاورز شصت و یک ساله از منطقه ماندالای ، در مرکز میانمار ، در تمام طول زندگی خود مجبور به عبور از مشکلات سخت شده است. در پنج سالگی به فلج اطفال مبتلا شد که باعث شد در پای چپ او فلج شود و پس از اتمام تحصیلات مقدماتی به برنامه راهب شدن خود بپردازد. او می گوید: “بدون هیچ امیدی برای پیوستن به خدمات عمومی ، تصور نمی كردم كه این كار را در زندگی انجام دهم.”

در عوض ، مانند بسیاری دیگر در میانمار ، یو چو نیز به یک کشاورز تبدیل شد: از هر ده نفر در مناطق روستایی میانمار ، هفت نفر به کشاورزی ، ماهیگیری ، پرورش حیوانات و امرار معاش خود اعتماد می کنند. او توانست به اندازه كافی بتواند فرزندانش را از مدرسه بگذراند ، اما در حال حاضر با چالش های تازه ای مقابله می كند كه ادامه زندگی را دشوارتر می كند



فائو / سو مو نایینگ

کشاورزی همچنان منبع اصلی درآمد خانواده های روستایی در میانمار است.

دهه عدم اطمینان

یک مطالعه اخیر توسط سازمان غذا و کشاورزی (FAO) ، برای ارزیابی تأثیر همه گیری بر کشاورزان خانواده در ماندالای و سایر مناطق میانمار ، نشان می دهد که در طی چند دهه گذشته آب و هوا به طور قابل توجهی تغییر کرده است. 95 درصد کشاورزان مورد بررسی گفتند که این امر منجر به کاهش یا عدم وجود محصول شده است.

تغییر در الگوی آب و هوایی باعث می شود که کشاورزان خرده مالک از زمان شروع شخم ، کاشت و کشت محصولات دشوار باشند. و با بارندگی کم در منطقه ، این یک محیط چالش برانگیز برای کسانی است که فقط به آب باران اعتماد می کنند: امسال U Cho به دلیل خشکسالی پنج جریب کنجد از دست داد.

اقداماتی که برای کنترل شیوع COVID-19 انجام شده است ، به ویژه مواردی که حرکت را محدود می کنند ، اوضاع را بدتر می کنند. بسیاری از افراد فقیر ، که قبلاً از منابع ناچیز قبل از شیوع بیماری استفاده می کردند ، اکنون از نظر منابع درآمد ، معیشت و قدرت خرید با فشار اضافی روبرو هستند.

U Cho نگران است: “تقاضای بازار در زمان COVID-19 نامشخص است: و قیمت محصولات اصلی كه ما می رویم كاهش یافته است ، در حالی كه قیمت برنج افزایش یافته است.” وی افزود: “من باید هزینه های روزانه خود را کاهش دهم و ما اکنون بیشتر از گوشت به عنوان غذای اصلی خود گلاب می خوریم.”



فائو / سو مو نایینگ

به گفته کشاورز ، U Cho ، تقاضا برای تولید در طی همه گیر COVID-19 نامشخص بوده است.

به دنبال آینده ای مقاوم تر هستیم

در پاسخ ، سازمان ملل و مقامات میانمار در حال یافتن راه هایی برای مقابله با درآمد از دست رفته و فرصت های شغلی ، هزینه های اضافی و کاهش تولید محصولات کشاورزی ناشی از همه گیری و همچنین مقابله با تأثیرات مداوم تغییرات آب و هوایی هستند.

شیائوجی فن ، نماینده FAO در میانمار می گوید: “ما نمی توانیم چالش های متعددی را که کشاورزان با آن روبرو هستند و از نظر بهره وری تأثیر می گذارند از دست بدهیم.” “همانطور که به تأثیرات فوری COVID-19 پاسخ می دهیم ، ما باید حمایت خود را از دولت و کشاورزان حفظ کنیم ، تا خطرات بیماری همه گیر را از نظر امنیت غذایی و تغذیه کاهش دهیم و به مقاومت بیشتر کشور در برابر شوک های آینده کمک کنیم. و استرس “.

یک برنامه مهم باغبانی در منزل با حمایت FAO ، که در پاسخ به COVID-19 تنظیم شده است ، شامل تهیه انواع بذور سبزیجات برای بیش از دو هزار خانواده است. یو چو به عنوان یکی از ذی نفعان پنج نوع بذر سبزیجات دریافت کرد و توانست سبزیجات را برای مصارف خانگی برداشت و مازاد آن را بفروشد.



فائو / سو مو نایینگ

میانمار عمدتا یک کشور کشاورزی روستایی است.

اقامت در اقلیم

فائو و وزارت كشاورزي همچنين از آموزش در زمينه كشاورزي هوشمند با آب و هوا ، كه شامل بهترين روش هاي مديريت خاك ، آب و مواد مغذي و روش هاي بهبود بازده محصول و توليد است ، حمايت مي كند. این روش ها برای کمک به مالکان خرد در مقابله با چالش های مربوط به آب و هوا ، بهبود امنیت غذایی و تغذیه ، و بهبود بهره وری و معیشتی طراحی شده اند.

قبل از همه گیری ، یو چو با دانش به دست آمده از برنامه ، یک طرح نمایشی ایجاد کرده بود و آموزش سایر کشاورزان در زمینه تکنیک های کشاورزی هوشمند آب و هوایی را آغاز کرد.

با این حال ، در ماه مارس ، جلسات آموزشی در بیشتر روستاهای درگیر در این پروژه تعطیل شد ، زیرا دروازه های موقت بامبو بسته شد و بازدیدکنندگان از دسترسی خودداری کردند ، تا به این ترتیب به کاهش سرعت بیماری کمک کنند.

از آن زمان ، FAO اقدامات پیشگیری از COVID-19 را برای محافظت از کارمندان و اعضای جامعه ، تهیه مواد اطلاعاتی COVID-19 به جوامع ، و ایجاد صابون و ماسک به کشاورزان برای ایجاد اعتماد به نفس در بین اعضای جامعه در نظر گرفته است.

یو چو اکنون توانسته است 30 کشاورز را در دهکده خود و 76 کشاورز را در سه روستای مجاور آموزش دهد و امیدوار است که روزی بهتر در پیش باشد: “من معتقدم اگر همه به طور کامل نقش خود را ایفا کنند ، ما از این بحران عبور خواهیم کرد. “