کشورهای آسیا و اقیانوسیه با پشتیبانی فناوری فضایی ، از توسعه پایدار نیرو می گیرند |

کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل برای آسیا و اقیانوسیه (ESCAP) که روز چهارشنبه منتشر شد ، نمونه هایی از کشورهای منطقه را با استفاده از کاربردهای فناوری فضایی برای پیشبرد توسعه پایدار به نمایش می گذارد.

تصاویر ماهواره ای “نور شب” که تأثیر قفل قفل ها ، “نقشه های حرارتی” را برای ترسیم جوامع آسیب پذیر در برابر همه گیری و پیامدهای اقتصادی-اجتماعی آن ، تجزیه و تحلیل موقعیتی در زمان واقعی ، و داشبوردها که طیف گسترده ای از اطلاعات مهم را برای پشتیبانی تصمیمات ادغام می کنند ، کنترل می کنند. برخی از اقدامات ذکر شده

طبق این گزارش ، نمونه ها نشان می دهد که چگونه برنامه های فضایی و داده های مکانی از اهمیت مهمی در تهیه داده های مکانی و مکانی اساسی برای ایجاد “نقشه داده های کلی” و عکس های فوری در مورد همه گیر COVID-19 برای سیاست گذاران و مردم برخوردار بوده اند. .

تقویت انعطاف پذیری

علاوه بر این ، ترکیب داده های مکانی حاصل از ردیابی تماس ، قرنطینه سازی و فاصله اجتماعی با راه حل های دیجیتال و تجزیه و تحلیل ریسک ناشی از هوش مصنوعی (AI) می تواند به ارتقا enhance مقاومت جامعه کمک کند.

این گزارش می افزاید ، چنین برنامه هایی همچنین می توانند با ارائه یک پایگاه شواهد برای تصمیم گیری در مورد کاهش قفل و از سرگیری فعالیت های اقتصادی و اجتماعی ، در مرحله بهبودی به بازسازی بهتر کمک کنند.

“آرمیدا سالسیاه آلیسجهابابانا” ، دبیر اجرایی سازمان گفت: “ادغام م ofثر داده های فضایی ، با آمار موجود و اطلاعات زمینی ، كلیدی برای ارائه داده های به موقع مورد نیاز دولت ها ، مشاغل ، جوامع و شهروندان برای تصمیم گیری مبتنی بر مدارك است.” ESCAP

این گزارش که دو سال پس از تأیید یک برنامه بلند پروازانه در مورد استفاده از فناوری های فضایی برای حمایت از توسعه پایدار ، توسط کشورهای آسیایی و اقیانوسیه صادر شد ، همچنین یک پایه برای ارزیابی پیشرفت های آینده در منطقه فراهم می کند.

اهمیت مشارکت ها

علاوه بر ارائه یک نمای کلی از وضعیت در زمینه های موضوعی مانند خطر فاجعه ، مدیریت منابع طبیعی ، اتصال ، توسعه اجتماعی ، انرژی و تغییرات آب و هوایی ، این گزارش همچنین به اهمیت مشارکت چند طرف ذینفع اشاره دارد.

ESCAP گفت: “بسیاری از تلاش های منطقه ای و مبتنی بر كشور باعث ایجاد نوآوری هایی می شود كه هم سرمایه های دولتی و هم خصوصی را به خود جلب می كند و از شركت های تازه تاسیس و فعالیت های تحقیقاتی برنامه های فضایی و خلبانان حمایت می كند.”

در این گزارش هفت توصیه اصلی برای سیاستگذاران برای ادغام برنامه های اطلاعات مکانی در برنامه ریزی ها و اقداماتشان در جهت دستیابی به اهداف توسعه پایدار (SDG) بیان شده است.

اینها شامل سرمایه گذاری برای پرورش متخصصان ملی است. ترکیب اطلاعات مکانی در نهادها و سیستم عامل های ملی ؛ یکپارچه سازی داده های مکانی با سایر منابع داده ؛ استفاده از داده های مکانی برای ایجاد ، پیاده سازی و نظارت بر سیاست ها. اطمینان از حریم خصوصی ، ایمنی و اخلاق داده ها ؛ دسترسی به اطلاعات آزاد و تشویق همکاری های محلی به بین المللی.