کمپین جدید WHO برای کمک به ترک کنندگان دوره COVID این عادت را از بین ببرد |

تنباکو تا نیمی از کاربران خود را می کشد و هر ساله بیش از 8 میلیون نفر جان خود را از دست می دهد. براساس WHO ، بیش از 7 میلیون نفر از این مرگ ها ناشی از استفاده مستقیم از دخانیات است در حالیکه حدود 1.2 میلیون نفر از افراد غیر سیگاری در معرض دود دست دوم هستند.

سیگار کشیدن همچنین یک فاکتور خطر شناخته شده برای بسیاری از بیماری های تنفسی است ، و افراد سیگاری در معرض خطر بیشتری از بیماری های قلبی عروقی ، سرطان ، بیماری های تنفسی و دیابت هستند – به همین دلیل آنها را در معرض خطر شدید COVID-19 قرار می دهد.

مدیرکل سازمان بهداشت جهانی ، تدروس آدانوم غبرایسوس ، گفت: “اگر کاربران برای ترک این عادت به انگیزه بیشتری نیاز داشته باشند ، همه گیری انگیزه مناسبی را فراهم می کند”.

ابتکارات “ترک و برنده شدن”

https://www.youtube.com/watch؟v=R8Uw0D9Ytso

ویدئو WHO | با فلورانس آشنا شوید – او می تواند به شما کمک کند سیگار را ترک کنید!

WHO گفت: “کمپین” متعهد به ترک “WHO از سیاست های ملی قوی تر ، افزایش دسترسی به خدمات توقف ، افزایش آگاهی از تاکتیک های صنعت دخانیات و توانمند سازی کاربران دخانیات برای انجام موفقیت آمیز تلاش ها از طریق” ترک و برنده شدن “حمایت خواهد کرد.

به عنوان مثال ، فلورانس ، یک کارمند بهداشت دیجیتال 24/7 که از هوش مصنوعی (AI) استفاده می کند ، به طور خستگی ناپذیری اطلاعات دقیق را ارائه می دهد ، به مردم کمک می کند تا یک برنامه ترک سیگار را ارائه دهند ، و خطوط راهنما و برنامه های پشتیبانی را توصیه می کنند.

آژانس بهداشتی سازمان ملل در یکی از اولین اقدامات مبارزاتی خود ، “WHO Quit Qulenge” را در سرویس پیام رسانی WhatsApp و لیستی از “بیش از 100 دلیل ترک دخانیات” ارائه داد.

این کمپین به بیست و دو کشور با بار سنگین متمرکز خواهد شد ، جایی که اکثر مصرف کنندگان دخانیات در جهان در آن زندگی می کنند.

میلیون ها ‘می خواهند ترک کنند’

طبق WHO ، در حدود 780 میلیون نفر در سطح جهان می گویند كه می خواهند تنباكو را به حاشیه لگد بزنند ، اما بسیاری از آنها فاقد ابزار لازم برای این كار هستند. تلاش های آنها با فشارهای اجتماعی و اقتصادی که در نتیجه شیوع ویروس کرونا رخ داده است ، پیچیده تر می شود.

روئدیگر کراچ ، مدیر ارتقا Health بهداشت سازمان بهداشت جهانی ، گفت: “میلیون ها نفر در سراسر جهان می خواهند سیگار را ترک کنند – ما باید از این فرصت استفاده کرده و برای کمک به آنها در خدمات سرمایه گذاری کنیم ، در حالی که ما از همه می خواهیم که از صنعت دخانیات و منافع خود صرف نظر کنند.”

این آژانس همچنین از دولت ها خواسته است تا اطمینان حاصل کنند که جمعیت آنها به مشاوره ، خطوط ترک رایگان تلفن ، خدمات توقف تلفن همراه و دیجیتال ، درمان های جایگزین نیکوتین و سایر ابزارهایی که ثابت می شود به مردم کمک می کنند تا از دخانیات جلوگیری کنند ، دسترسی دارند.