کنفرانس روهینگیا متعهد می شود که “در یافتن راه حل های بحران ثابت قدم بماند” |

در بیانیه پایانی میزبان مشترک آژانس پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) ، “ما به همکاری برای ادامه توجه بین المللی به بحران روهینگیا و تغییر جهت از مداخلات انتقادی کوتاه مدت ، به یک پشتیبانی پایدار و پایدار ادامه خواهیم داد.” اتحادیه اروپا (اتحادیه اروپا) ، انگلستان و ایالات متحده.

“ما از همه کسانی که شرکت کرده اند سپاسگزاریم … از جمله کسانی که بودجه مربوط به واکنش بین المللی بشردوستانه را اعلام یا تعهد کرده اند ، کسانی که از اعضای دیگر جوامع روهینگیا به روش های دیگر حمایت می کنند – نه با میزبانی از آنها – و از همه مهمتر نمایندگان روهینگیا خود جوامع “، بیانیه ادامه داد.

فرجام خواهی بیش از سه سال پس از خشونت هماهنگ شده در میانمار ، در سراسر ایالت راخین ، که صدها هزار روهینگیای عمدتاً مسلمان را در حال فرار از خانه های خود دید ، در جستجوی امنیت در مرز مرز کاکس بنگلادش بود.

در حال حاضر 860،000 پناهنده روهینگیایی در بازار کاکس و اطراف آن زندگی می کنند و حدود 600،000 نفر هنوز در ایالت راخین هستند که با خشونت و تبعیض مداوم روبرو هستند. و مالزی ، هند ، اندونزی و سایر کشورهای منطقه با هم میزبان نزدیک به 150،000 پناهنده روهینگیایی هستند.

بازگشت داوطلبانه ، ایمن ، آبرومندانه

در اعلامیه مشترک آمده است: “بازگشت داوطلبانه ، ایمن ، با وقار و پایدار پناهندگان روهینگیایی و سایر آوارگان داخلی به محل تولد خود و یا به انتخاب خود در میانمار ، راه حل جامعی است که ما به همراه خود مردم روهینگیا به دنبال آن هستیم”.

“به همین منظور ، ما درخواست دبیرکل سازمان ملل متحد برای آتش بس جهانی و توقف درگیری را برای امکان دسترسی انسان دوستانه ایمن و بدون مانع به تمام جوامع نیازمند به کمک تأکید می کنیم.”

روسای جمهور از دولت میانمار خواستند تا بحران را حل کند ، و “با ایجاد شرایطی که بازگشت های پایدار را فراهم می کند ،” گام هایی را برای رفع دلایل اصلی خشونت و آوارگی بردارد “.

“این شامل ارائه راهی برای شهروندی و آزادی حرکت برای روهینگیا است که توسط کمیسیون مشاوره در مورد توصیه های ایالت راخین هدایت می شود و توسط کشورهای منطقه مورد تشویق و حمایت قرار می گیرد. بیانیه ادامه داد ، میانمار باید عدالت را برای قربانیان نقض حقوق بشر تأمین کند و اطمینان حاصل کند که مسئولین مسئول هستند. “

با تشکر و پشتیبانی از دولت و مردم بنگلادش ، روسای جمهور تأکید کردند که افزایش حمایت از روهینگیا باید با افزایش حمایت از جوامع میزبان همراه باشد.

“در حالی که ما تلاش های خود را برای دستیابی به راه حل های طولانی مدت ادامه می دهیم ، تمرکز بر برنامه ریزی پاسخ پایدارتر و تأمین مالی در بنگلادش ، می تواند به طور موثرتری از مدیریت پاسخ دولت پشتیبانی کند و منابع محدود را به حداکثر برساند تا هم بنگلادشی و هم جوامع پناهندگان بهره مند شوند.”

600 میلیون دلار تعهد شده

روسای جمهور تعهدات جدیدی در حدود 600 میلیون دلار بودجه بشردوستانه را اعلام كردند ، كه به طور قابل توجهی كمك 636 میلیون دلاری كه تاكنون در سال 2020 تحت طرح پاسخ مشترك بنگلادش و طرح پاسخ بشردوستانه میانمار تعهد شده است ، گسترش می دهد.

این رئیس جمهور گفت: “این بحران” یک اثر مخرب بر اعضای آسیب پذیر جوامع روهینگیا ، به ویژه زنان و کودکانی که نیاز به مداخلات حساس به جنسیت و سن دارند “دارد ، منجر به پناهندگان آسیب پذیر می شود” که به شدت تلاش می کنند به کشورهای دیگر منطقه برسند.

هنریتا فور ، مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) گفت که با تشکر از بنگلادش و اهدا کنندگان سخاوتمندانه در سراسر جهان ، یونیسف و سایر آژانس های سازمان ملل مانند UNHCR ، آژانس مهاجرت IOM ، برنامه جهانی غذا WFP و بسیاری از NGO ها به خدمات و پشتیبانی خود ادامه می دهند کودکان روهینگیای آسیب پذیر.

علاوه بر ارائه خدمات حیاتی مانند بهداشت ، تغذیه و بهداشت ، آموزش “برای روهینگیاهای جوان برای ساختن آینده های بهتر بسیار مهم است. و یک روز داوطلبانه برگردیم و با ایمنی و عزت شایسته خود به میانمار وارد شویم. “

پشتیبانی از 170،000 کودک روهینگیایی

وی افزود: “ما در حال آموزش و ابزارهای لازم برای حمایت از آموزش فرزندان به والدین و مراقبان هستیم. بیش از 170،000 کودک روهینگیایی از این طریق حمایت می شوند “، وی گفت.

“به تماس ما بپیوندید تا مکانی برای کودکان روهینگیا در سیستم ها و برنامه های آموزشی هر دو کشور فراهم شود. آنها در محل زندگی خود به آموزش نیاز دارند. “

خانم فور از اهدا کنندگان خواست که مبارزات روزمره کودکان روهینگیایی را که در میانمار باقی مانده اند فراموش نکنند. وی افزود: “آنها هنوز هم هر روز با تبعیض ، خشونت هولناك و شدت درگیری روبرو هستند. درگیری ها باید متوقف شود تا کودکان بتوانند به مدرسه برگردند و بازی کنند و بنابراین پناهندگان در صورت انتخاب می توانند به سلامت به خانه بازگردند. “

روهینگیاها “ستون فقرات پاسخ” هستند

مارک لوکاک ، هماهنگ کننده امداد اضطراری سازمان ملل متحد ، گفت که تشخیص اینکه پناهندگان روهینگیا “ستون فقرات پاسخ” بوده اند بسیار حیاتی است.

وی گفت: “آنها به عنوان داوطلب بهداشت داوطلب می شوند ، ماسك پخش می كنند و به محافظت از جوامع خود در برابر بیماری همه گیر كمك می كنند. و من فکر می کنم همه ما باید بسیار سپاسگزار آنها باشیم و آنها را تشویق کنیم این نوع مسئولیت را بپذیرند. “

وی با برجسته سازی مجدد جوامع روهینگیایی که در میانمار باقی مانده اند ، گفت 130،000 از آنها در مرکز ایالت راخین که از سال 2012 در آنجا بوده اند ، آواره مانده و 10 هزار نفر دیگر از سال 2017 در شمال راخین آواره شده اند.

Lowcock ، رئیس امداد ، افزود: “این افراد همچنان از حقوق اولیه خود محروم می شوند ، آنها در ایالت راخین و جاهای دیگر دچار سختی های سختی می شوند”.