کودکان یمنی از سو record تغذیه حاد رکورد می زنند و “کل نسل” را در معرض خطر قرار می دهد |

تجزیه و تحلیل جدید از طبقه بندی فاز امنیت غذایی یکپارچه (IPC) ، استاندارد جهانی برای اندازه گیری عدم امنیت غذایی ، نشان داد که در برخی مناطق بیش از یک کودک از هر چهار کودک به شدت دچار سوn تغذیه هستند.

سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) ، ماریکسی مرکادو ، گفت: “براساس سوification تغذیه حاد در کودکان زیر پنج سال بالاترین میزان سو ever تغذیه در مناطقی از جنوب یمن ثبت شده است.” “این تجزیه و تحلیل جدید که امروز منتشر شده تعداد کودکان مبتلا به سو mal تغذیه حاد را 587،573 نفر اعلام کرده است که از ژانویه امسال حدود 10٪ افزایش یافته است.”

بحران سراسری

تجزیه و تحلیل IPC مناطق جنوبی یمن را مورد بررسی قرار داد ، اما انتظار می رود تجزیه و تحلیل آینده از مناطق شمالی به همان اندازه نگران کننده روندها باشد.

خانم مرکادو گفت: مهمترین افزایش در مناطق جنوبی افزایش 15.5 درصدی در کودکان با سو malتغذیه حاد شدید است ، این وضعیت باعث می شود کودکان حدود 10 برابر در اثر بیماریهایی مانند وبا ، اسهال ، مالاریا یا عفونتهای حاد تنفسی بمیرند. که در یمن رایج است.

تامسون Phiri ، سخنگوی برنامه جهانی غذا (WFP) گفت که پیش بینی IPC نشان می دهد که تا پایان سال 2020 ، 40٪ از جمعیت مناطق مورد تجزیه و تحلیل ، یا حدود 3.2 میلیون نفر ، به شدت از نظر غذایی ناامن هستند.

“این پیش بینی ها ، از آنچه ما در زمین جمع می کنیم ، احتمالاً دست کم گرفته خواهد شد. با ادامه وخیم شدن شرایط بیش از حد پیش بینی ، احتمالاً وضعیت از وضعیت پیش بینی شده بدتر است. چرا اینطور است؟ فرضیات اساسی پیش بینی ها یا فراتر رفته اند یا نزدیک به فراتر رفتن هستند “، وی گفت.

در زمان جمع آوری داده ها ، فرض بر این بود که قیمت مواد غذایی پایدار خواهد بود ، اما دیگر اینطور نبود.

ویرانگر افزایش قیمت مواد غذایی

“در حقیقت ، قیمت مواد غذایی سر به فلک کشیده و اکنون به طور متوسط ​​140٪ بالاتر از میانگین قبل از جنگ است. آقای فیری گفت: برای افراد آسیب پذیر ، حتی افزایش ناچیز قیمت مواد غذایی کاملاً ویران کننده است. ”

“همکاران ما در محل نیز به ما می گویند که وضعیت بدتر از سال 2018 است که WFP کمک های خود را بیش از 50 درصد گسترش داد و در این روند از قحطی احتمالی جلوگیری کرد. این دستاوردها در سال های 2018-2019 ، من می ترسم که با تشدید درگیری ها و ادامه روند نزولی اقتصادی ، آنها را از دست بدهیم. ”

وی گفت ، برخی از خانواده ها برای سومین یا حتی چهارمین بار آواره شدند.

“و هر بار که خانواده ای آواره می شوند ، توانایی آنها در کنار آمدن ، چه رسد به بازگشت ، به شدت کاهش می یابد.”

“نسل کل” در معرض خطر – گراند

لیزه گراند ، هماهنگ کننده امور بشردوستانه در یمن ، گفت که سازمان ملل از ماه ژوئیه هشدار داده است که یمن در آستانه یک بحران فاجعه بار امنیت غذایی است.

وی در بیانیه ای گفت: “اگر جنگ اکنون به پایان نرسد ، ما در حال نزدیك شدن به وضعیت غیرقابل جبران هستیم و خطر از دست دادن كلی از فرزندان خردسال یمن را داریم”.

ینس لارک ، سخنگوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه (OCHA) ، در جلسه توجیهی ژنو گفت که یمن به کمک نیاز دارد.

“در حال حاضر جهان چه کاری می تواند انجام دهد؟ ما چندین ماه است که هشدار می دهیم که یمن به سمت صخره ای در حال حرکت است. اکنون شاهد سقوط اولین افراد از آن صخره هستیم. اینها کودکان زیر پنج سال هستند. به ما گفته می شود که صد هزار نفر از آنها در معرض خطر مرگ هستند. دنیا می تواند کمک کند. جهان می تواند با حمایت از طرح واکنش بشردوستانه کمک کند “، آقای لارک گفت.

کمبود بودجه عظیم

“متاسفم که مرتباً آن را تکرار می کنم. بودجه گسترده آن بسیار کم است. بودجه آن فقط 42٪ است. این کشور 3.2 میلیارد دلار درخواست کرده است. ما 10 ماه مانده به سال هستیم. این بسیار کمتر از سطح بودجه ای است که در چند سال گذشته مشاهده کرده ایم. بنابراین کاری وجود دارد که دنیا می تواند انجام دهد. پول می تواند کمک کند و البته فکر می کنم اکنون زمان تهیه این پول است. ”

80 درصد سرسام آور جمعیت یمن – بیش از 24 میلیون نفر – به نوعی کمک و حمایت بشردوستانه نیاز دارند ، از جمله حدود 12.2 میلیون کودک. در مجموع 230 مورد از 333 منطقه یمن (69 درصد) در معرض قحطی هستند.

علی رغم داشتن یک محیط عملیاتی دشوار ، افراد بشردوستانه به کار در سراسر یمن ادامه می دهند و به شدیدترین نیازها پاسخ می دهند. با این حال ، بودجه همچنان یک چالش است: از اواسط ماه اکتبر ، تنها 1.4 میلیارد دلار از 3.2 میلیارد دلار مورد نیاز در سال 2020 دریافت شده است.