گزارش تغییرات آب و هوایی آفریقا نشان می دهد که گرما از شمال و جنوب افزایش می یابد ، ساحل مرطوب تر می شود |

“در ماه های اخیر ما شاهد سیل ویرانگر ، حمله به ملخ های بیابانی بوده ایم و اکنون به دلیل رویدادی در لانینا با طوفان وحشتناک خشکسالی روبرو شده ایم. تلفات انسانی و اقتصادی با بیماری همه گیر COVID-19 افزایش یافته است. “پتری تاالاس ، دبیرکل WMO در بیانیه ای گفت.

پر کردن شکاف

ورا سونگو ، معاون دبیرکل ، و دبیر اجرایی کمیسیون اقتصادی سازمان ملل متحد برای آفریقا گفت: هدف این گزارش پر کردن شکاف در اطلاعات قابل اعتماد و به موقع برای آفریقا است که به کمبود برنامه ریزی توسعه مربوط به آب و هوا تبدیل می شود. UNECA)

آفریقا از ابتدای قرن گذشته به تدریج گرم می شود و در پنج سال آینده ، شمال و جنوب آفریقا خشک و گرمتر می شوند ، در حالی که منطقه ساحل از غرب آفریقا مرطوب تر می شود ، مدیر دفتر استراتژیک WMO ، فیلیپه لوسیو ، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت.

“به طور کلی ، آفریقا نیاز به اقدام دارد. لوسیو گفت ، امروز از نظر سازگاری نیاز به اقدام است ، اما فردا از نظر تخفیف نیز لازم است.

بخش کشاورزی مهم در ایجاد مقاومت در برابر آب و هوا است ، زیرا کارفرمای غالب است و به استفاده از آب و انرژی متکی است – هر دو به شدت در تغییرات آب و هوایی نقش دارند.

مناطق شمالی و جنوبی در معرض تهدید خشکی و بیابان زایی از جنگل کاری مجدد بهره مند می شوند ، که به جلوگیری از رواناب آب کمک می کند و باعث ایجاد پوشش گیاهی می شود که از چرخه هیدرولوژیکی پشتیبانی می کند.

توصیه های سیاست

تغییر سیاست ها در حمل و نقل ، انرژی ، زیرساخت ها و صنایع نیز توصیه می شود. وی افزود که بودجه با تاسیس صندوق آب و هوای سبز تحت حمایت سازمان ملل بهبود یافته است اما هنوز محدودیتهایی از نظر توانایی این قاره در استفاده از چنین بودجه ای وجود دارد.

تغییرات آب و هوایی منجر به جهش در عدم امنیت غذایی ، بیماری های منتقله از پشه ها و جابجایی جمعی در دهه گذشته شده است و افزایش سطح دریا منجر به ایجاد الگوی آب و هوایی غیرمعمول مانند سیکلون استوایی Idai شده است که در سال 2019 به موزامبیک ، مالاوی و زیمبابوه برخورد کرد. .



ICRC / آنت سلمر-آندرسن

یک سال پس از طوفان Idai ، مردم منطقه Beira در موزامبیک هنوز در تلاشند تا دوباره روی پا بایستند.

این نیاز به جامعه برای یادگیری در مورد خطرات و هشدارهای مبتنی بر تأثیر در مورد اقدامات مناسب را نشان می دهد.

داستان اخطارآمیز

یک روز پس از آنکه طوفان به زمین رسید ، به نظر می رسید که متلاشی شده و مردم فکر می کنند که بدترین وضعیت گذشته است. لوسیو گفت ، اما پس از وقوع سیل ، فاجعه رخ داد و شهر بزرگ بندری موزامبیک ، بیرا را تحت فشار قرار داد.

“از مردم خواسته شد تا در مکانهای مناسب پناه بگیرند اما شهر بیرا هرگز ساخته نشد تا بتواند در برابر یک طوفان گرمسیری رده 5 مقاومت کند. بنابراین این بدان معناست که کدهای ساختمان باید تغییر کنند ، اما کدهای ساختاری را نمی توان با استفاده از سیکلون های گرمسیری در گذشته تغییر داد.

“آنها نیاز به تجزیه و تحلیل آینده نگرانه دارند تا روند آینده را پیش بینی کنند و با در نظر گرفتن تغییر ماهیت این سیکلون های گرمسیری شروع به طراحی زیرساخت ها و سیستم های دیگر می کنند.”