گزارش جدید سازمان ملل متحد ، کودکی را که هر 100 ثانیه به اچ آی وی آلوده می کند ، نشان می دهد

یونیسف در گزارش جدید خود روز چهارشنبه گفت ، اقدامات پیشگیری و معالجه برای كودكان در میان جمعیت اصلی تحت تأثیر قرار دارد و در سال 2019 ، كمتر از نیمی از كودكان در سراسر جهان به درمان نجات دهنده زندگی دسترسی نداشتند.

تقریباً 320،000 کودک و نوجوان به تازگی به ویروس نقص ایمنی انسانی (HIV) آلوده شده و 110،000 کودک سال گذشته به دلیل سندرم نقص ایمنی اکتسابی (AIDS) درگذشتند.

وی ادامه داد: “کودکان هنوز با نرخ نگران کننده ای آلوده می شوند و هنوز در اثر ایدز می میرند. این حتی قبل از آن بود که COVID-19 خدمات حیاتی و درمانی پیشگیری از HIV را متوقف کند و تعداد بیشماری از افراد را در معرض خطر قرار دهد “، مدیر اجرایی یونیسف ، هنریتا فور گفت.

خدمات HIV نجات دهنده توسط COVID-19 ضربه خورده است

به گفته یونیسف ، همه گیری COVID-19 نابرابری در دسترسی به خدمات نجات دهنده ویروس HIV برای کودکان ، نوجوانان و مادران باردار را در همه جا بدتر کرده است و نگرانی های جدی وجود دارد که یک سوم کشورهای مبتلا به ویروس HIV ممکن است با اختلالات مربوط به ویروس کرونا مواجه شوند. .

خانم فور گفت: “حتی در شرایطی که جهان در بحبوحه همه گیری جهانی مداوم دست و پنجه نرم می کند ، صدها هزار کودک همچنان از ویرانی های اپیدمی HIV رنج می برند.”

داده های حاصل از برنامه مشترک سازمان ملل در زمینه HIV / AIDS (UNAIDS) ، ذکر شده در این گزارش ، تأثیر اقدامات کنترل ، اختلالات زنجیره تامین ، کمبود تجهیزات محافظت شخصی (PPE) و اعزام مجدد کارکنان مراقبت های بهداشتی بر خدمات HIV را نشان می دهد.

چالش ها همچنان باقی است

درمان اچ آی وی کودکان و آزمایش بار ویروسی در کودکان در برخی کشورها 50 تا 70 درصد کاهش یافته و شروع درمان جدید 25 تا 50 درصد در ماه آوریل و مه ، همزمان با قفل جزئی و کامل برای کنترل ویروس کرونا.

همچنین گزارش شده است که زایمان های تسهیلات بهداشتی و درمان مادران 20 تا 60 درصد ، آزمایش HIV مادران و شروع درمان ضد رترو ویروسی (ART) 25 تا 50 درصد و خدمات آزمایش نوزاد تقریبا 10 درصد کاهش یافته است.

یونیسف گفت ، اگرچه تسهیل اقدامات كنترلی و هدف گیری استراتژیك كودكان و مادران باردار با موفقیت منجر به بازگشت خدمات در ماه های اخیر شده است ، اما همچنان چالش هایی وجود دارد و جهان هنوز از رسیدن به اهداف جهانی كودكان برای HIV در سال 2020 فاصله دارد.

اختلاف منطقه ای

علی رغم برخی پیشرفت ها در دهه ها مبارزه با HIV و ایدز ، اختلافات عمیق منطقه ای بین همه جمعیت ها ، به ویژه در کودکان ، وجود دارد.

در حالی که منطقه خاورمیانه و آفریقای شمالی 81 درصد پوشش ART کودکان را به ثبت رسانده است ، به ترتیب فقط 46 و 32 درصد به ترتیب در آمریکای لاتین و کارائیب ، غرب و مرکز آفریقا تحت پوشش قرار گرفته اند.

منطقه جنوب آسیا 76 درصد ، شرق و جنوب آفریقا 58 درصد و آسیای شرقی و اقیانوس آرام 50 درصد پوشش را به ثبت رسانده اند.