یونیسف در روز جهانی ذات الریه می گوید: “زندگی کسانی را که برای نفس کشیدن می جنگند” به ارمغان آورید

با توجه به روز جهانی ذات الریه ، در 12 نوامبر ، رئیس یونیسف ، هنریتا فور ، عامل ویروس کرونا را برجسته کرد و خاطرنشان کرد که “در حالی که جهان با بیماری همه گیر دست و پنجه نرم می کند و عواقب شدید آن را برای آسیب پذیرترین افراد به وجود می آورد ، اما نباید این واقعیت را فراموش کنیم که ذات الریه همچنان روزانه بیش از 2000 جوان جان می گیرد. ”

هر نفس مهم است

یونیسف خاطرنشان کرد که اکسیژن پزشکی ، همراه با آنتی بیوتیک ها ، می تواند جان بسیاری از کودکان مبتلا به ذات الریه شدید را نجات دهد.

با این حال ، هزینه می تواند برای فقیرترین خانواده ها ، و همچنین دسترسی به مراکز بهداشتی با عملکرد اکسیژن و کارکنان بهداشتی آموزش دیده ، گران باشد – همه اینها در کشورهای فقیرتر کمیاب هستند.

علاوه بر این ، همه گیری همه گیر تقاضا را دیده است و کمبودها را بیش از پیش برجسته کرده است.

خوشبختانه ، اکسیژن را می توان در محلی حتی در مناطق دور افتاده جهان با هزینه مقرون به صرفه تولید کرد. بخش عمده ای از پاسخ UNICEF COVID-19 تحویل متمرکز کننده های اکسیژن ، دستگاه هایی است که هوا را از محیط دریافت می کنند ، نیتروژن را از بین می برند و منبع مستمر اکسیژن تولید می کنند.

از روز چهارشنبه ، یونیسف 15188 کنسانتره اکسیژن را به 93 کشور تحویل داده است.

خانم فور تأکید کرد: “اکسیژن پزشکی می تواند به نجات بخشی از این زندگی ها کمک کند”.

یک اندازه برای همه مناسب نیست

با این حال ، پاسخ یک راه حل مناسب برای همه نیست.

در بعضی از تنظیمات ممکن است نیروگاه های اکسیژن ، شبکه های انتقال سیلندر و منابع الکتریسیته قابل اطمینان برای استفاده از کنسانتره وجود داشته باشد ، در حالی که ممکن است در برخی دیگر این کار وجود نداشته باشد.

و برخی مناطق با محدودیت واردات برای برخی از تجهیزات بهداشتی ، یا کاهش بودجه های بهداشتی و افزایش قیمت های تعیین شده توسط تأمین کنندگان اکسیژن مواجه هستند.

برای پرداختن به این موضوع ، یونیسف با دولتها و شرکای خود در حال کار برای راه حل های منحصر به فرد کشور است ، که بیشتر شامل ترکیبی از منابع اکسیژن از سیلندرها ، غلیظ کننده ها ، گیاهان و اکسیژن مایع است.

واکنش آژانس سازمان ملل متحد جهانی ، سریع و چند وجهی بوده زیرا اکسیژن پزشکی بیش از 90 کشور جهان را برای کمک به مبارزه با COVID-19 و زنده نگه داشتن کودکان و نوزادان مبتلا به ذات الریه فراهم کرده است.

اکسیژن جواب می دهد

اگرچه تهیه این کالای پیچیده می تواند چالش برانگیز باشد ، به ویژه در مناطق روستایی که ممکن است برق ، زیرساخت ها و تجهیزات ضروری بهداشتی کم باشد ، یونیسف به تغییر سیاست در سراسر جهان اشاره کرده است.

در طول یک سال گذشته ، دولت ها ، اهدا کنندگان ، آژانس های سازمان ملل و شرکا درک اهمیت این داروی اساسی را در کمک به مردم برای بهبودی از ذات الریه ، چه ناشی از COVID-19 و چه غیر آن ، آغاز کرده اند. یونیسف از همه خواسته است ، “تلاش ها را برای ایجاد زندگی برای کسانی که برای نفس نفس می کشند” افزایش دهند.

ابتکارات کشور یونیسف

  • پرو: تهیه غلظت اکسیژن برای کمک به جوامع بومی.
  • سنگال: همراه با دولت ، تأمین اکسیژن به 64 مرکز درمانی در مناطقی که میزان بالای پنومونی دارند.
  • مالاوی: به ایجاد یک کارخانه تولید اکسیژن در بیمارستان مرکزی کاموزو کمک کرد و به ساخت یک “اکوسیستم اکسیژن” جدید برای کشور کمک کرد.
  • سیرالئون: سرمایه گذاری در نوسازی و نصب گیاهان اکسیژن.
  • بنگلادش: گسترش سیستم های اکسیژن برای جلوگیری از مرگ های تازه متولد شده.
  • هند: همراه با دولت ، سرمایه گذاری در بیش از 3000 متمرکز کننده اکسیژن برای حمایت از مبارزه با COVID-19.


سازمان بهداشت جهانی

چگونه می توان از ذات الریه جلوگیری کرد