یونیسف نسبت به شیوع سریع وبا در آفریقا هشدار داد

«شیوع وبا در شرق و جنوب آفریقا فقط یک شیوع نیست. این یک اورژانس برای کودکانآژانس گفت.

فراخوانی برای 171 میلیون دلار بودجه برای حمایت از 28 میلیون نفر یونیسف گفت که در حال حاضر پاسخ‌های مناسب در منطقه آسیب دیده است، اما باید فوراً اقدامات بیشتری انجام شود.

پاسخ های صرفه جویی در زندگی

آژانس گفت بدترین شیوع وبا در منطقه در سال‌های گذشته، اکنون در بروندی، اتیوپی، کنیا، مالاوی، موزامبیک، سومالی، آفریقای جنوبی، سودان جنوبی، جمهوری متحد تانزانیا، زامبیا و زیمبابوه در حال گسترش هستند.

به این ترتیب، یونیسف در حال توسعه طرح‌های پاسخ فردی به وبا بر اساس شرایط منحصر به فرد در هر کشور آسیب‌دیده است. به عنوان مثال، بودجه برای هر دو مالاوی و موزامبیک شامل الزامات برای رسیدگی به هر کشور است سیل اخیر به دنبال اثرات مخرب طوفان فردی که باعث گسترش بیماری حاد اغلب از طریق آب شده است.

عوامل رانندگی

شیوع وبا هستند فقر، بلایا، درگیری ها و پیامدهای تغییرات آب و هوایی تشدید می شودسازمان بهداشت جهانی (WHO) گفت، مانند طوفان‌های شدید و سیل، و همچنین عدم دسترسی به آب سالم و بهداشتی.

سناریوهای تلخ در بسیاری از کشورهای دیگر از زمانی که WHO اولین به روز رسانی بیماری خود را در مورد وضعیت جهانی وبا در ماه دسامبر منتشر کرد، بدتر شده است.

جهان از اواسط سال 2021 با یک دست و پنجه نرم می کند خیزش حاد WHO گفت که هفتمین بیماری همه گیر مرگبار وبا در تاریخ ثبت شده است.

همه گیری با تعداد، اندازه و همزمانی مشخص می شود شیوع های متعدد، سرایت به مناطقی که برای چندین دهه عاری از وبا بوده اند و نرخ مرگ و میر بالا نگران کننده.

آژانس بهداشت سازمان ملل متحد در فوریه این را برآورد کرد یک میلیارد نفر در حداقل 43 کشور در معرض خطر هستند.

کمک های جدید به سرعت پیگیری شد

یونیسف گفت که خطر ابتلا به کودکان برای کودکان بالا است و افزود که نیاز دارد در جوامع آسیب دیده در شرق و جنوب آفریقا در حال رشد هستند.

یونیسف در حال حاضر منابع اصلی داخلی خود را برای پاسخگویی به شرایط اضطراری «در یک اساس بدون پشیمانی“، آژانس گفت. این شامل تامین مالی وام جدید و کمک بلاعوض و منابع کلیدی را تغییر کاربری داد نیازهای تدارکات سریع و افزایش دسترسی به جامعه

یونیسف بر بسیج ضروری متمرکز است پشتیبانی نجات دهنده زندگی، که شامل لوازم بهداشتی اضطراری است، محصولات پزشکی، پشتیبانی فنی برای کنترل شیوع، ارتباطات خطر و مشارکت جامعه برای پیشگیری و درمان زودهنگام، و آب سالم و منابع تغذیه.

ساکنان گوما در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو پس از شیوع این بیماری در جلسات آگاهی از وبا شرکت می کنند.

© یونیسف/ژان کلود ونگا

ساکنان گوما در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو پس از شیوع این بیماری در جلسات آگاهی از وبا شرکت می کنند.

بودجه انعطاف پذیر به فوریت مورد نیاز است

ما همچنین در حال کار روی آن هستیم حمایت اجتماعی و حمایت از معیشتآژانس گفت، و همچنین حفظ امنیت و یادگیری کودکان. «تامین مالی منعطف به ما کمک می‌کند نه تنها از کودکان و جوامع نیازمند امروز محافظت کنیم، بلکه به سمت آن پیش برویم ساختن سیستم های انعطاف پذیرتر برای محافظت از کودکان در آینده.»

با بودجه موجود، یونیسف توانسته است افزایش عرضه کلر برای تصفیه آب، دارو برای پیشگیری از عفونت و پیام های ارتباطی را کنترل و خطر می کند که بر اهمیت مراقبت و درمان زودهنگام برای هر فرد آلوده تأکید می کند.

در حالی که شرکای سخاوتمندانه قبلاً 18.3 میلیون دلار برای حمایت از پاسخ به وبا کمک کرده اند، الف شکاف بودجه منطقه ای باید به سرعت پل زده شود تا یک پاسخ موثر گسترش یابد.

برای پاسخگویی سریع و عادلانه یونیسف و شرکای آن بر اساس نیاز، به ویژه در بخش‌هایی که بودجه کافی ندارند، منابع انعطاف پذیر نقش مهمی ایفا خواهند کردآژانس گفت. یونیسف گفت: “به ما کمک کنید تا وبا را ریشه کن کنیم و این بار را از دوش کودکان و خانواده هایی که در حال حاضر بیش از حد حامله هستند، برداریم.”