فیلیپین: افراد بشردوستانه در حالی واکنش نشان می دهند که میلیون ها نفر درگیر ویرانگر “فوق العاده توفان” |

طوفان گونی – که در فیلیپین به عنوان Rolly شناخته می شود – صبح زود یکشنبه (به وقت محلی) با وزش باد فاجعه باری با شدت 280 کیلومتر در ساعت و بارندگی شدید در قطر 230 کیلومتری مرکز خود ، به زمین رسید.

طبق گزارش دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل (OCHA) ، حدود 68.6 میلیون نفر تحت تأثیر قرار گرفته اند که 24.3 میلیون نفر در مناطق آسیب دیده زندگی می کنند. از 2 میلیون و 300 هزار نفر آسیب پذیر که در مناطق آسیب دیده زندگی می کنند ، 724000 نفر کودک هستند.

سیل و خسارت قابل توجهی به زیرساخت ها گزارش شده است. بر اساس گزارش های اولیه ، 10 نفر بر اثر غرق شدگی و ریزش آوار ، جان خود را از جمله یک کودک پنج ساله از دست داده اند.

گوستاوو گونزالس ، هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در فیلیپین ، گفت که امدادگران برای بسیج تیم ها و اقدام منتظر فرود نیستند.

“آژانس های سازمان ملل و سازمان های غیردولتی بشردوستانه در حال کار با ادارات دولتی و دفاتر مربوطه ، صلیب سرخ فیلیپین و گروه های بخش خصوصی برای هماهنگی تلاش های ما برای حمایت از انجام ارزیابی سریع نیازها و کمک سریع به آسیب پذیرترین افراد گرفتار در مسیر ویرانگر طوفان هستند. ،” او اضافه کرد.

‘آماده شدن برای بدترین حالت’

آقای گونزالس همچنین از همه خواست که از راهنمایی های مقامات پیروی کنند.

وی گفت: “مردم فیلیپین فوق العاده مقاوم هستند ، اما این یک توفان بسیار خطرناک است … ما باید برای بدترین شرایط آماده شویم و برای نجات جان مردم آماده باشیم.”

این مقام سازمان ملل افزود: “در ساعات و روزهای آینده ما باید همه تلاش خود را برای نجات جان انسان ها و اطمینان از اینكه هیچ كسی عقب نماند ، انجام دهیم.”

پاسخ سازمان ملل

آژانس های سازمان ملل نیز به نوبه خود از تلاش های ملی پاسخ می دهند و از آنها حمایت می كنند. OCHA در حال هماهنگی بخشهای بشردوستانه است و برای حمایت از ارزیابی تأثیرات ، از شرکای بشردوستانه و توسعه در مناطق آسیب دیده نقشه برداری می کند.

سازمان بین المللی مهاجرت سازمان ملل (IOM) از مقامات فیلیپین در مدیریت مراکز تخلیه حمایت می کند ، در حالی که برنامه جهانی غذا (WFP) درخواست پشتیبانی لجستیکی از توزیع مواد غذایی را دریافت کرده است.

صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) از قبل تجهیزات اضطراری را برای خانواده ها آماده کرده و آماده ارائه پشتیبانی نجات دهنده زندگی است.

وی افزود: “كودكان در معرض آسیب پذیرترین موارد در موارد اضطراری هستند. [We are] نظارت دقیق بر وضعیت و [are] این سازمان عمیقا نگران زنده ماندن ، رشد و حمایت از کودکان در معرض خطر است. ”

بازیگران ملی نیز برای ارزیابی وضعیت و همچنین حمایت از مقامات در تلاش برای جستجو و نجات و همچنین کمک به فوریت جوامع آسیب دیده همزمان با وقوع فاجعه بسیج شده اند.