یونیسف می گوید ، تعطیل کردن سیستم های مدرسه ، پاسخ غلط به COVID-19 |

رابرت جنکینز ، رئیس جهانی یونیسف ، “آنچه در مورد مدرسه در طول دوره COVID آموخته ایم روشن است: مزایای باز نگه داشتن مدارس ، بسیار بیشتر از هزینه های بستن آنها است ، و از تعطیلی مدارس در سرتاسر کشور باید جلوگیری شود” ، رابرت جنکینز ، رئیس جهانی یونیسف آموزش و پرورش ، در بیانیه ای گفت.

یونیسف گفت که تعطیلی مدارس در مبارزه با COVID-19 کمکی نکرد ، بلکه به سادگی سیستمی را حذف کرد که از طریق آن کودکان ، غذا ، ایمنی و همچنین یادگیری را یاد می گیرند. به جای تعطیلی آنها ، دولت ها باید بازگشایی مدارس را در اولویت قرار دهند و کلاس ها را تا آنجا که ممکن است امن کنند.

مدارس اهلی گوسفند نزنید

“شواهد نشان می دهد که مدارس عامل اصلی این همه گیری نیستند. با این حال ، ما شاهد روندی هشدار دهنده هستیم که به موجب آن دولت ها بار دیگر مدارس را به جای اولین چاره ، به جای اولین چاره ، تعطیل می کنند. در بعضی موارد ، این کار در کل کشور انجام می شود ، نه جامعه به وسیله جامعه ، و کودکان همچنان از تأثیرات مخربی بر یادگیری ، سلامتی ذهنی و جسمی و ایمنی خود رنج می برند. “، جنکینز گفت.



© یونیسف / برایان اوتینو

یک دختر جوان کنیایی در هنگام شیوع COVID-19 در خانه در نایروبی تحصیل می کند.

یونیسف گفت ، در ماه نوامبر ، پس از موج بزرگ بازگشایی در ماه گذشته ، 38 درصد در تعداد کودکان آسیب دیده از تعطیلی مدارس جهش داشت.

“علی رغم همه چیزهایی که در مورد COVID-19 آموخته ایم ، نقش مدارس در انتقال جامعه و اقداماتی که می توانیم برای ایمن نگه داشتن کودکان در مدرسه انجام دهیم ، ما در جهت اشتباه حرکت می کنیم – و این کار را خیلی سریع انجام می دهیم” ، مقام عالی آموزش و پرورش اضافه شد.

در حال گسترش دسترسی

یونیسف گفت ، برنامه های بازگشایی باید شامل دسترسی گسترده به آموزش ، از جمله یادگیری از راه دور ، و بازسازی سیستم های آموزشی برای مقاومت در برابر بحران های آینده باشد.

این آژانس به مطالعه اخیر با استفاده از داده های 191 کشور که توسط بنیاد غیرانتفاعی مستقل Insights for Education منتشر شده استناد کرد ، که هیچ ارتباطی بین وضعیت مدرسه و میزان آلودگی به COVID-19 در جامعه نشان نداد.

آژانس سازمان ملل متحد ، همراه با آژانس آموزشی سازمان ملل متحد یونسکو ، آژانس پناهندگان UNHCR ، برنامه جهانی غذا سازمان ملل و بانک جهانی ، چارچوبی را برای بازگشایی مدارس منتشر کرده است ، با مشاوره عملی شامل مواردی مانند اصلاح سیاست ، نیازهای مالی ، عملیات ایمن و به حاشیه رانده ترین کودکان ، که به احتمال زیاد به طور کلی ترک تحصیل می کنند ، برسد.