به همین علت است که شرکت ها اقدام به ساخت هدرز کردند. بهترین و کمخرجترین راه، همان استفاده از ورودی هوای بهتر و سیستم جرقهزنی است که به آن اشاره شد. عایق سازی هدرز بصورت کلی منجر به کاهش دمای فضای داخل کاپوت و اطراف موتور شده و همین موضوع در راندمان موتور تاثیر مثبت داشته و هوای خنک تری وارد موتور خواهد شد ولی دلیل اصلی عایق کاری مسیر خروجی جلوگیری از کاهش سرعت گاز های خروجی می باشد، زمانی که گاز های خروجی از بلوک موتور خودرو خارج می شوند به مرور در حال از دست دادن دما و حجم هستند که با عایق کاری هدرز، ضمن متعادل ساختن حرارت در تمام طول مسیر، با حفظ دمای گاز های خروجی مانع از کاهش حجم و فشار خروج آن ها خواهید شد. شما می توانید در سایت خودروآیدی ( KHODROiD ) اطلاعات کافی در مورد اگزوز اسپرت و کاتالیزور اسپرت و کاتالیست به دست بیاورید. هدرز 206 تیپ 5 را میتوان یک جایگزین برای مانیفولد خروجی پیشرانه بهحساب آورد که به دلیل هزینهی بالایی که دارد، کمتر توسط خودروسازان مورد استفاده قرار میگیرد، اما از آن در طراحی ماشینهای اسپرت و مخصوص مسابقه استفاده میشود و حتی ممکن است شما در ماشینهایی که مدل بالایی دارند، این قطعه را بهصورت فابریک مشاهده کنید.
هدرزها در انواع و اقسام شکل ها و برای کاربردهای گوناگون تولید می شوند. اما از آنجایی که طی سالهای گذشته این خودرو سهم عمدهای از آمار تلفات جادهای را نیز به خود اختصاص داده است، به عنوان نا امنترین خودروی تولید داخل نیز شناخته میشود. اما وقتی دور موتور بالاتر میرود این اندازه کوچک قطر لوله نمی تواند به همان میزان دودی که از موتور خارج می شود هوا به داخل وارد کند و در نتیجه موتور در دور بالا بصورت بهینه کار نمی کند .برای رفع این مشکل قطر این لوله اگزوزها باید یک شماره بزرگتر گرفته شود. قیمت : 650.000 تومان (آخرین بروز رسانی قیمت در 28 آذر 95) ….. ازلحاظ قیمتی هم که این خودرو بههیچعنوان توجیهی ندارد و قیمت 20… اگر میخواهید خودروی خود را با این روشها یا هر روش دیگری تقویت کنید، باید به این مسئله هم توجه داشته باشید که تقویت موتور خودرو از نظر کارشناسان پلیس توجیهی ندارد. با بکارگیری هدرز اگزوز علاوه بر اینکه کارایی لوله های خروجی دود سیلندرها بالا میروند هوای سرد بیشتری به داخل کشیده می شود و جریان هوای بهتری برای موتور فراهم میگردد .در هنگام تقویت موتور اتومبیل خود یک سری موارد اصلی را باید مراعات کنید که تهیه هدرزهای اگزوز با راندمان بالا یکی از مهمترین این موارد است.
تعویض شمعها با شمع اریدیوم که نقطه ذوب کم، جرقه قوی و طول عمر بیشتری دارد هم مؤثر است. نکته بعدی که باید در نظر گرفته شود قطر مناسب لوله است . در واقع حد معینی از این پس زدن دود برای کارایی بهینه موتور ضروری است .یعنی دقیقا خلاف این عقیده درست است .یک هدرز نه تنها باعث کاهش پس زدگی دود خروجی از سیلندر می شود بلکه در اقدامی مهم تر نقش یک دستگاه مکنده را در درون موتور بازی میکند .معنای عبارت مکش ترتیبی دود خروجی سیلند ها این است که هنگامی که دریچه خروج دود سیلندر بعدی باز می شود این قطعه مکنده دود آن را به درون خود می مکد و آن را از سیلندر خارج میکند. اگر باز هم قانع نشدهاید، میتوانید با تعویض هواکش و مانیفولد ورودی این موتور به همراه تعویض کامل سیستم اگزوز، نیروی تولیدی آنرا حدود ۱۰اسببخار تقویت کرده و مصرف سوخت را هم ۱۰درصد کم کنید. پس از نصب هدرز میتوانید با انجام ریمپ ECU خودروی خود ، موتور و پارامترهای مزبور به آن را با توجه به شرایط جدید منطبق کنید .ریمپ ECU باعث اثرگذاری بیشتر هدرز برروی توان و گشتاور خروجی پیشرانه میشود. ریمپ ECU یکی از مرسومترین کارها در تیونینگ است که در دنا تیونینگ شده نیز شاهد آن بودهایم.
بدانید که اگر از قطعات و ریمپ با کیفیت و استاندارد استفاده شود واقعا نتایجی که در زیر توضیح می دهیم را مشاهده خواهید کرد. این روش برای اولینبار در جنگ جهانی در جنگندهها استفاده شد؛ اما طی دهه گذشته استفاده از آن برای خودروها رواج پیدا کرده است. این سنسور مقاومتی است که با افزایش حرارت مقاومت آن کم می شود و اطلاعات حرارت موتور را از طریق تغییرات مقاومتی به ECU انتقال می دهد. همه ی خودرو های سایپا یعنی انواع پراید و تیبا به جز مدل EX پخش ندارند اما دارای چهارباند میباشد که البته قوی میباشد و مبلغ ۱۰۰۰۰۰ هزار تومان بابت عدم داشتن پخش خودرو بعد از گذشت یک ماه از موعد تحویل به مشتری از طریق واریز به حساب بانکی تحویل میگردد. موتور این خودرو ۴ سیلندر، ۸ سوپاپ و حجم آن ۱.۳ لیتر است و مصرف سوخت ترکیبی آن… البته استفاده از موتورهای بزرگتر درخصوص حداکثر نیروی نهایی دارای محدودیت است.
اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد خرید هدرز پراید لطفا از صفحه ما بخواهید.