اجراکنندگان کارناوال کارائیب برای مبارزه با اطلاعات نادرست COVID

با لباس مشکی با شنل روان و کلاه فوق‌العاده بزرگ، گروه خارق‌العاده مجزای کرت لین، تأثیرات تصویرهای فیلم از غرب وحشی آمریکا را با فرهنگ غرب آفریقا ترکیب می‌کند. او در حالی که در امتداد جاده ای گام برمی دارد، چهره ای با ابهت را برش می دهد و شخصیت سنتی کارناوال، دزد نیمه شب را زنده می کند.

او اخیراً در کارناوال توباگو اجرا کرد، جایی که از فرصت استفاده کرد و داستان خود را در مورد ایمن ماندن در طول همه‌گیری به اشتراک گذاشت. عملکرد او با هدف آموزش مردم شخصی بود.

او گفت: «مادر من بر اثر کووید از دنیا رفته بود. من به هر کسی و به خصوص نزدیکانم می گویم که همیشه در مسیر درست از نظر رعایت پروتکل های کووید باقی بمانند.

او گفت: “پاو پاو، من کووید را به ضرب گلوله کشتم.”

سارق نیمه شب، کورت لین، اطلاعاتی در مورد پروتکل های ایمنی COVID در جشنواره کارناوال توباگو به اشتراک می گذارد.

سارق نیمه شب، کورت لین، اطلاعاتی در مورد پروتکل های ایمنی COVID در جشنواره کارناوال توباگو به اشتراک می گذارد.

تحویل شوم کرت لین بهترین مهارت شفاهی و تحویل پرانرژی شخصیت را به کار می گیرد تا پیام امید و خوش بینی را به شنوندگان جوانش برساند.

«با ما دست به دست هم دهید. همدیگر وظیفه خود را انجام می دهند و مطمئناً شروع خوبی خواهیم داشت!»

جزیره دوقلوی جمهوری ترینیداد و توباگو به طور چشمگیری تحت تأثیر همه گیری COVID-19 قرار گرفت. بیش از 4300 نفر در اثر این بیماری جان خود را از دست دادند و اقتصاد که عمدتاً مبتنی بر تولید نفت و گاز است، با کاهش تقاضا برای سوخت در طول قرنطینه جهانی آسیب دید.

کشور کارائیب در آوریل 2022 برای گردهمایی های عمومی بازگشایی شد و شش ماه بعد کارناوال افتتاحیه توباگو در کوچکتر از این دو جزیره راه اندازی شد، جایی که کرت لین و سایر علاقه مندان به جشنواره سنتی در آنجا اجرا کردند.

Dame Lorraine، وسوسه‌گر با منحنی‌های هوس‌انگیز اغراق‌آمیز، یکی دیگر از شخصیت‌های سنتی ما (مخفف بالماسکه) است که در جشن‌های کارناوال کارائیب یافت می‌شود.

این شخصیت با بازی Lesley-Ann Ellis، حرکات رقص تحریک‌آمیز را با لباس‌های الهام‌گرفته از مالکان مزارع استعماری فرانسوی قرن 18 و اوایل قرن 19 انجام می‌دهد.

Dame Lorraine با تفسیرهای اجتماعی پرمخاطب مرتبط نیست، اما در این مورد، Lesley-Ann Ellis یک آهنگ کالیپسو را در رقص سنتی اجرا می کند تا بر تشویق مردم به ادامه ضدعفونی کردن دست ها و پوشیدن ماسک های محافظ تمرکز کند.

“این چیز باید به پایان برسد تا سرفه در آستین شما. فاصله خود را حفظ کنید، بگذارید این ویروس برود.”

هر دو مجری با ابتکار تایید شده کار کردند که توسط سازمان ملل متحد با حمایت آژانس تأثیر اجتماعی Purpose برای مبارزه با اطلاعات نادرست در مورد COVID-19 و ارائه اطلاعات قابل اعتماد، نجات دهنده زندگی و توصیه های مبتنی بر واقعیت در مورد این بیماری ایجاد شد.

در ترینیداد و توباگو، با هدایت مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد برای منطقه کارائیب – مستقر در بندر اسپانیا – Purpose با ذینفعان محلی مانند مجلس مجمع توباگو برای ارائه پیام هایی که مرتبط با بافت فرهنگی ملی بود، کار کرد.

یک فیلمبردار از اجراکنندگان کارناوال ابتکاری تایید شده در توباگو فیلم می گیرد.

یک فیلمبردار از اجراکنندگان کارناوال ابتکاری تایید شده در توباگو فیلم می گیرد.

سنت های شفاهی

سنت های شفاهی برای اطلاع رسانی درباره COVID-19 کاملاً مناسب است.

دانش‌آموزان مدرسه راهنمایی سیگنال هیل در توباگو با Verified Initiative برای توسعه پیام‌هایی که واکسیناسیون تشویقی علیه COVID-19 را ایجاد می‌کنند، همکاری کردند.

دانشجو، کلوریسا گیل توضیح داد که چگونه این اجرا، معروف به “گروه سخنرانی” می تواند جمعیت را مجذوب خود کند. وقتی می‌گویید، آقای کمانچه‌باز، صدایتان را بیرون می‌آورید و لحنی که می‌گویید، می‌تواند به شما بگوید خوب است، افرادی که اکنون به سخنرانی من گوش می‌دهند.»

آن پیام‌های طرفدار واکسیناسیون و ضد اطلاعات نادرست، احتمالاً در بزرگترین جشنواره فرهنگی در جزایر دوقلو، کارناوال ترینیداد و توباگو طنین انداز خواهد شد. این رویداد که 1.5 میلیون نفر از ساکنان جزایر را گرد هم می آورد و هزاران بازدید کننده بین المللی را به خود جذب می کند، برای اولین بار از سال 2020 در تاریخ 20 تا 21 فوریه برگزار می شود.

لیلیانا گاراویتو کانن، مدیر مرکز اطلاعات سازمان ملل در منطقه کارائیب، گفت: «کارناوال هایی مانند آنچه در توباگو برگزار می شود، محیطی ایده آل برای رسیدن به تعداد زیادی از مردم با پیام های کمپین تأیید شده است.

او افزود: «در میان بسیاری از پیام‌های مثبت پیامی است که می‌گوید سلامتی و جشن می‌توانند با هم وجود داشته باشند. «هر کس فقط باید بر اساس اطلاعات دقیق عمل کند تا از خود محافظت کند و عاری از COVID-19 بماند.»