هند در آستانه تبدیل شدن به پرجمعیت ترین کشور جهان است

جان ویلموت، مدیر بخش جمعیت سازمان ملل، گفت که محرک اصلی این روند، سطح باروری در دو کشور است. جمعيت جمعي چين و هند با هم برابرند بیش از یک سوم از هشت میلیارد جهان شهروندان

انتظار می رود تا پایان ماه آوریل، جمعیت هند به این کشور برسد 1,425,775,850 نفرسازمان ملل گفت که پیش بینی ها نشان دهنده رشد بیشتر برای چندین دهه دیگر است.

این مقدار کمی بالاتر از رکورد جهانی چین است 1.4 میلیارد در سال 2022.

آقای ویلموت در یک کنفرانس مطبوعاتی در مقر سازمان ملل در نیویورک گفت: “جمعیت چین در سال 2022 به اوج خود رسید و شروع به کاهش کرده است.”

“پیش بینی ها نشان می دهد که اندازه جمعیت چین ممکن است به زیر یک میلیارد برسد قبل از پایان قرن.»

همه چیز درباره نرخ زاد و ولد

با سطوح تقریباً یکسانی از باروری در سال 1971به گفته دپارتمان امور اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد (DESA)، تجربیات نیم قرن پیش این کشورها مسیر جمعیتی آنها را در قرن بیست و یکم ترسیم کرده است.

در پایان دهه 1970، نرخ باروری در چین به نصف سقوط کرد، به سه تولد برای هر زن. در همین حال هند را گرفت بیش از سه دهه تا نرخ باروری آن به آن سطح برسد.

«در طول نیمه دوم قرن بیستم، هر دو کشور ساختند تلاش های هماهنگ برای مهار رشد سریع جمعیت از طریق سیاست هایی که سطح باروری را هدف قرار می دهد، “DESA گفت.

«این سیاست ها همراه با سرمایه گذاری در سرمایه انسانی و برابری جنسیتی، به کاهش شدید نرخ باروری چین در دهه 1970 و کاهش تدریجی تر که در دهه های 1980 و 1990 به دنبال داشت کمک کرد.

تا سال 2022، چین یکی از پایین ترین نرخ های باروری در جهان را داشتبر اساس گزارش چشم انداز جمعیت جهانی سازمان ملل در سال 2022 که به طور متوسط ​​در طول زندگی 1.2 تولد به ازای هر زن بود. در دهه 1980، چین به اصطلاح «سیاست یک فرزند» را اجرا کرد که خانواده ها را به یک فرزند محدود می کرد، که در سال 2016 پایان یافت.

همزمان، نرخ باروری فعلی هند – دو تولد برای هر زن در گزارش سازمان ملل آمده است: – درست زیر آستانه جایگزینی 2.1، سطح مورد نیاز برای تثبیت جمعیت در طولانی مدت در غیاب مهاجرت است.

تحرک شهری در شهر شانگهای چین.

تحرک شهری در شهر شانگهای چین.

بلند مدت فکر کردن

کراس اوور به ما یادآوری می کند که تعداد افراد مسن به سرعت در حال افزایش استآقای ویلموت گفت.

بین سال‌های 2023 و 2015، تعداد افراد مسن انتظار می رود که 65 یا بیشتر در چین تقریباً دو برابر و در هند بیش از دو برابر شود، او اضافه کرد.

او هشدار داد: «این روندها توجه را به چالش های ارائه حمایت اجتماعی و حمایت از تعداد فزاینده ای از افراد مسن جلب می کند. “اکنون است زمان برای فکر کردن دراز مدت و برای ترویج همبستگی بیشتر در جوامع و بین نسل ها.

حرکت به سمت پایداری

محور این برنامه ریزی بلند مدت هستند تلاش برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی. ضروری است که افزایش تعداد مردم و افزایش درآمد سرانه در چین، هند و در سراسر جهان، تلاش‌ها برای حرکت به سمت را تضعیف نکند. مصرف و تولید پایدارتر

او گفت که برای کاهش شدیدترین اثرات تغییرات آب و هوایی، همه کشورها باید فوراً از وابستگی بیش از حد فعلی خود به انرژی سوخت فسیلی دور شوند.