کارشناس سازمان ملل از ژاپن می‌خواهد فشارها را بر حکومت نظامی میانمار افزایش دهد

“جامعه بین المللی پاسخ به بحران میانمار در حال شکست استتام اندروز، گزارشگر ویژه در مورد وضعیت حقوق بشر در میانمار، در پایان یک بازدید رسمی 10 روزه از ژاپن گفت، و این شکست به یک مارپیچ مرگبار رو به پایین کمک کرده است که زندگی میلیون ها نفر را ویران می کند.

وی با اشاره به وخامت اوضاع در کشور گفت: ژنرال ارشد مین آنگ هلینگ که از کودتای فوریه 2021 رهبری حکومت نظامی را برعهده داشت، به مخالفت های گسترده با حکومت آنها پاسخ داد. “بربریت و ظلم” علیه مردم میانمار.

“علائم بارز حکومت نظامی”

بازداشت خودسرانه، شکنجه و حملات سیستماتیک به روستاها به نشانه های حکومت نظامی تبدیل شده اند.» ارتش به طور مکرر به جمعیت غیرنظامی در سراسر کشور حمله می کند و به معنای واقعی کلمه این کار را انجام داده است جنگ با مردم میانمار

او گفت که رهبری ژاپن در تنظیم مجدد یک واکنش بین المللی شکست خورده به بحران “حیاتی” خواهد بود و از توکیو خواست تا با متحدان منطقه ای و جهانی همکاری کند. تضعیف ظرفیت نظامی نظامی میانمار برای حمله به شهروندانش.

“این یک وضعیت اضطراری است”

گزارشگر ویژه همچنین هشدارهایی در مورد یک فاجعه انسانی قریب الوقوع در کمپ های آوارگان روهینگیا در بنگلادش. بدون بودجه اضافی فوری، تصمیمی برای کاهش 20 درصدی سهمیه غذایی در هفته های آینده گرفته خواهد شد و جیره غذایی روزانه به 27 سنت برای هر نفر کاهش خواهد یافت. کاهش نیز خواهد بود به طور بالقوه جیره غذایی را حذف کنید به طور کامل برای صدها هزار.

این یک اورژانس استوی هشدار داد و افزود که بر اساس این باور که توکیو نقش «ضروری» در حل بحران دارد از ژاپن دیدن کرده است. «کاهش‌های بیشتر باعث می‌شود روهینگیا، قبلا، پیش از این قربانیان حملات نسل کشی در میانمار، در خطر گرسنگی و هزاران نفر را با ناامیدی کامل به قایق ها و مسیرهای زمینی خطرناک برانند.»

تحریم ها را اعمال کند

به این ترتیب، او از دولت ژاپن و همه کشورهای عضو خواست که فوراً اقدام کنند افزایش کمک های بشردوستانه، از جمله با هدایت مجدد بودجه از برنامه های توسعه در میانمار. او همچنین از ژاپن خواست تحریم های اقتصادی هدفمند را اعمال کند در مورد ارتش میانمار و منابع اصلی تامین مالی آن، درست همانطور که در واکنش به بحران اوکراین انجام می دهد.

«تحریم‌های اقتصادی که حکومت نظامی را از منابع مورد نیاز برای به کار انداختن ماشین‌های جنگ‌زا محروم می‌کند تضعیف ظرفیت حکومت نظامی برای حمله به مردمشگزارشگر ویژه گفت.

از انتخابات “تقلبی” دست بردارید

علاوه بر این، او ژاپن را ترغیب کرد یک برنامه آموزشی وزارت دفاع را خاتمه دهید برای پرسنل نظامی میانمار، با ارجاع به گزارش های موثق که کارآموزان قبلی را به واحدهای نظامی مرتبط می کند که مرتکب جنایات علیه غیرنظامیان شده اند.

او همچنین از دولت ژاپن خواست که به وضوح و به طور مداوم از طرح حکومت نظامی برای برگزاری انتخابات سراسری تقلبی دست بکشدبه عنوان وسیله ای برای مشروعیت بخشیدن به خود.

زمانی که رهبران اپوزیسیون دستگیر، بازداشت، شکنجه و اعدام می‌شوند، زمانی که مهم است، امکان برگزاری یک انتخابات واقعی وجود ندارد. احزاب سیاسی منحل شده اند، وقتی هست انتقاد از حکومت نظامیو زمانی که روزنامه نگاران به خاطر انجام کارشان زندانی می شوند.

اجلاس آتی گروه هفت (G7) اقتصادهای پیشرو در هیروشیما فرصتی را برای ژاپن فراهم می کند تا روشن کردن وضعیت میانمار او گفت که در برابر جهانیان از نخست وزیر خواست تا اطمینان حاصل کند که بحران در دستور کار قرار دارد و پیام و اقدامی قوی و یکپارچه ظاهر می شود.

بتکده سوله در مرکز شهر یانگون، میانمار.

Unsplash/ هاریش شیورامان

بتکده سوله در مرکز شهر یانگون، میانمار.

گزارشگران ویژه

گزارشگران ویژه و سایر کارشناسان حقوق توسط شورای حقوق بشر سازمان ملل منصوب می شوند، موظف به نظارت و گزارش در مورد موضوعات موضوعی یا موقعیت های کشور هستند، کارکنان سازمان ملل نیستند و برای کار خود حقوقی دریافت نمی کنند.