نژادپرستی که جوامع را زخمی می کند، باید از بین برود، انجمنی برای افراد آفریقایی تبار شنیده می شود

«نژادپرستی و بیگانه‌هراسی همچنان جوامع ما را تباه می‌کند، مانند زخم‌هایی که ساختار جامعه را خراب می‌کند. نفرت و خشونتی که آنها ایجاد می کنند همچنان ادامه دارد و تلاش های جمعی ما را می طلبد ریشه کن کردن خشونت نژادی در تمام اشکال آناو در دومین جلسه مجمع دائمی مردم آفریقایی تبار گفت.

تغییر بی عدالتی

آقای کوروسی گفت که غلبه بر این امر مستلزم به رسمیت شناختن انسانیت مشترک ما به عنوان “میراث ناشناخته” است. برده داری و جداسازی امروز ادامه دارد از طریق

سیستم های زندان ظالمانه و خشونت آمیز نژادی، نابرابری در دسترسی به مراقبت های بهداشتی و طرد شدن از نیروی کار.

ما باید اینها را کنار بگذاریم میراث های غیر انسانی و شرم آوروی که در سالن مجمع عمومی صحبت می کرد، گفت: و ما باید این کار را هم اکنون انجام دهیم. من کاملاً معتقدم که توسط تأمل در این میراث دردناکما واقعاً می‌توانیم بی‌عدالتی‌های گذشته را به آزادی‌های آینده تبدیل کنیم.»

با فوریت اقدام کنید

مجمع دائمی در سال 2021 توسط مجمع عمومی و پس از سال ها بحث و بررسی و در راستای دهه بین المللی برای افراد آفریقایی تبار که تا سال 2024 ادامه دارد، تأسیس شد.

این نهاد به پیشبرد اعلامیه سازمان ملل در مورد ارتقا و احترام کامل به حقوق افراد آفریقایی تبار، موضوع جلسه جاری کمک خواهد کرد.

تأسیس آن متبلور تعهد بین المللی برای تسریع در مسیر به سوی برابری و عدالت کامل آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی ویدئویی خطاب به این گردهمایی گفت: برای مردم آفریقایی تبار در همه جا.

او خواستار به رسمیت شناختن و ترمیم اشتباهات دیرینه ناشی از قرن ها بردگی و استعمار شد.

ما باید با فوریت بیشتری اقدام کنیم تا جوامع خود را از بلای نژادپرستی خلاص کنیم و تضمین شمول کامل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی افراد آفریقایی تبار به عنوان شهروندان برابر، بدون تبعیض.»

همه جا مشکله

این واقعیت که نژادپرستی هیچ مرزی نمی شناسد توسط رئیس جمهور برزیل، لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، روشن شد، و او به آزار مداوم وینیسیوس جونیور فوتبالیست برزیلی که برای باشگاه رئال مادرید اسپانیا بازی می کند، اشاره کرد.

درسی که می‌توانیم از این اپیزودهای نابخشودنی بگیریم این است که وینی جونیور، جوان 22 ساله، می‌تواند در مقابل جمعیت‌های متخاصم بایستد، شکی نیست که ما می توانیم و باید بیشتر انجام دهیم او در یک پیام ویدیویی گفت.

آنیله فرانکو، وزیر برابری نژادی برزیل، برای تقویت فراخوان رئیس جمهور لولا برای تجدید دهه بین المللی برای مردم آفریقایی تبار، با تمرکز بر حافظه، غرامت و عدالت، روی تریبون رفت.

صلح، دموکراسی، امنیت بین‌المللی، مبارزه با نابرابری‌ها و تضمین حقوق بشر تنها زمانی وجود خواهند داشت که قرن‌ها نژادپرستی سیستماتیک – که با انسان‌زدایی، انقیاد، آسیب‌های روحی، محو فرهنگ و خشونت روانی ما مشخص می‌شود – ترمیم شود. او گفت و از اتاق تشویق شد.

نوازندگان در افتتاحیه دومین نشست مجمع دائمی مردم آفریقایی تبار اجرا می کنند.

نوازندگان در افتتاحیه دومین نشست مجمع دائمی مردم آفریقایی تبار اجرا می کنند.

ادای احترام به فعالان

بیش از هزار نفر در این مجمع که روز جمعه به پایان می رسد، شرکت می کنند. ولکر ترک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، از تعداد زیادی از فعالان و نمایندگان جامعه مدنی در صفوف آنها ادای احترام کرد.

“بسیاری از شما برای ادامه تلاش ها حیاتی بوده اید جنبش های جهانی ضد نژادپرستیوی در پیامی ویدیویی گفت، از جمله اعتراضات در سال 2020 که از جمله به تسریع در ایجاد مجمع دائمی افراد آفریقایی تبار کمک کرد.

آقای تورک خاطرنشان کرد که برای مدت طولانی، به جای تبعیض نژادی به عنوان یک موضوع اجتماعی تلقی می شود. نقض شدید حقوق بشر.

“این ضروری است که ما هر دو افراد را مسئول بداند برای اعمال نژادپرستی و تبعیض نژادی، و همچنین نقش آن را عمیق تر در نظر بگیرید ساختارها و نظام های تبعیض و ظلم که سلسله مراتب نژادی را تکرار و پرورش می دهند.»