‘Biocups’ ، تاکسی های موتورسیکلت برقی و بازیافت 500 میلیارد بطری برای تایلند پایدار: وبلاگ هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل |

در تایلند ، مانند سایر نقاط جهان ، بخش خصوصی نقش مهمی در رفع فقر و نابرابری ، ارتقا sustain پایداری و همکاری جمعی برای ایجاد جهانی بهتر ، علیرغم چالش های COVID-19 دارد.



تایلند سازمان ملل / Wirat Thongchew

گیتا صبهروال ، هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل در تایلند ، در جلسه شبکه جهانی معاملات تایلند در آگوست سال 2020 سخنرانی می کند.

سازمان ملل و اعضای شبکه جهانی تجارت جهانی تایلند در حال حاضر با روشهای هیجان انگیز و عملی در جهت پایدارتر شدن جهان پس از همه گیر شدن بیماری تلاش می کنند. به عنوان مثال ، یک شرکت در حال تولید “بیوکاپ” از درختان نخل است تا لیوان های پلاستیکی از روغن ، دیگری در حال آزمایش تاکسی های موتورسیکلت برقی در محله ای از پایتخت تایلند ، بانکوک است و یک شرکت دیگر قصد دارد 500 میلیارد بطری در سال را تا سال 2025 بازیافت کند.

برخی از شرکت ها با دولت و سازمان های دیگر در زمینه قوانین زیست محیطی کار می کنند ، در حالی که برخی دیگر در زمینه آموزش فناوری اطلاعات در مدارس سرمایه گذاری می کنند تا نسل بعدی تایلندی ها در اصول کدگذاری و هوش مصنوعی مهارت داشته باشند.

مشارکت های قوی برای آینده ای منصفانه



تایلند سازمان ملل / Wirat Thongchew

رئیس شبکه پیمان جهانی سازمان ملل تایلند ، Suphachai Chearavanont ، در یک جلسه جمع بندی جهانی تایلند در آگوست 2020 سخنرانی می کند.

همه در دستیابی به اهداف توسعه پایدار یا اهداف توسعه پایدار ، 17 هدف بهم پیوسته مورد توافق جامعه جهانی برای از بین بردن فقر ، تأمین مراقبت های بهداشتی برای همه ، ایجاد جامعه ای عادلانه و منصفانه و محافظت از تنوع زیستی و محیط طبیعی کره زمین کمک می کنند.

برای رسیدن به این اهداف در مهلت 2030 ، نیاز به مشارکت قوی بین همه ذینفعان و نوآوری چشمگیر است.

پیشرفت به سمت SDG رفاه مردم و جوامع را در سراسر جهان ، از جمله در تایلند تعیین می کند. با این حال ، یک بررسی اخیر در اینجا نشان داد که آگاهی نسبتاً کمی در مورد SDG وجود دارد ، به ویژه در میان جوانان که برای آینده توسعه پایدار بسیار مهم هستند.

واضح است که برای افزایش آگاهی از اینکه SDG ها اساساً در مورد مردم و جوامع هستند ، نه برخی مفهوم نظری تصویب شده ، باید کارهای بیشتری انجام شود.

سازمان ملل تخمین می زند که 50 بات (1.60 دلار آمریکا) در روز برای هر نفر به SDG در تایلند برسد. برای دستیابی به این معیار ، مشارکت ضروری است. کار سازمان ملل به ایجاد مشارکت قوی با و بین دولت ها ، بخش خصوصی ، سازمان های غیردولتی ، جامعه مدنی و عموم مردم ، از جمله جوانان بستگی دارد. این ائتلاف ها باید بر اساس اصول فراگیر و برابری باشد ، تا اطمینان حاصل شود که هیچ کس عقب نماند.

جوامع به هم پیوند خورده اند



UN Women / Pornvit Visitoran

تایلند برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار (اهداف توسعه پایدار) که شامل اهداف کشاورزی پایدار است ، تلاش کرده است.

بیماری همه گیر COVID-19 به ما نشان داده است که چگونه جوامع ما به هم پیوند خورده اند و صنایع مختلف به یکدیگر وابسته اند. ما باید متعهد به بهبودی باشیم که شامل همه افراد شود و پیشرفت را به سمت SDG بازگرداند.

در تایلند ، سازمان ملل با شبکه جهانی کامپکت تایلند ، که نزدیک به 60 رهبر تجارت از سراسر کشور را به نمایندگی از شرکت های بزرگ ستون فقرات اقتصاد تایلند گرد هم آورده است ، همکاری نزدیک می کند.

اعضای شبکه قبلاً متعهد شده اند 1.2 تریلیون بات (38 میلیارد دلار) در پروژه هایی سرمایه گذاری کنند که به عملی ساختن SDG کمک می کند ، پروژه هایی که مهمتر از آن ، تأثیر ملموس و مثبتی بر زندگی مردم دارند. اما باید کارهای بیشتری صورت گیرد.

رهبران مشاغل در انواع شرکت ها می توانند در ایجاد تغییر در اتاق های هیئت مدیره ، دفاتر و کف کارخانه و در جامعه گسترده خود تأثیر بگذارند. با افزایش آگاهی در مورد اهمیت SDG برای تایلند و شهروندان آن ، این رهبران باید در مورد چگونگی اجرای اهداف و موانعی که باید برطرف شوند ، بهتر مطلع شوند.



سازمان ملل متحد / ترفند فوتفنگ

صحنه در فرودگاه Suvarnabhumi ، بانکوک ، تایلند.

انجام مسئولیت اجتماعی

بسیاری از افراد در بخش خصوصی علاقه زیادی به پرداختن به چالش های توسعه در تایلند دارند و تشخیص می دهند که پایداری فقط برای “خط پایین” شرکت خوب نیست بلکه می تواند به شرکت ها در آینده کمک کند و با شوک های بزرگ مانند همه گیر COVID-19 سازگار شوند. آنها همچنین مسئولیت اجتماعی مشترک خود را در قبال نسل های آینده ، نسبت به فرزندان و نوه هایشان درک می کنند.

برای اینکه رهبران بخش خصوصی مسئولیت اجتماعی خود را انجام دهند ، آنها نه تنها باید کار خود را اداره کنند ، بلکه به تأثیرگذاری تغییرات مثبت برای کل جامعه نیز کمک می کنند ، که به پایداری و برابری می پردازند.

به عبارت دیگر ، ما به “عوامل تغییر” بیشتری احتیاج داریم که از چالش های جهانی و محلی آگاه باشند. با عزم و مشارکت ، افزایش آگاهی در میان این عوامل تغییر می تواند به انعطاف پذیری کمک کند که ما برای غلبه بر چالش های ناشی از این همه گیری در حالی که ما همچنان به پیشرفت به سمت SDG ادامه می دهیم ، نیاز داریم.

بحرانهای متعدد

با این وجود نمی توان این واقعیت را از دست داد که همه گیری در شرایط بحران های دیگری رخ می دهد که منطقه و بشر ما را تحت تأثیر قرار داده است. نابرابری اجتماعی و تبعیض ، تغییرات آب و هوایی و تخریب محیط زیست ، و فراتر رفتن از درگیری ها و شرایط اضطراری انسانی.

سازمان ملل تایلند در حال ساخت پاسخ خود به این چالش های متعدد پیرامون سه رکن اصلی است: مشارکت قوی با مسئولیت مشترک برای پیشبرد و اجرای SDG ها و ، در زمینه همه گیری ، بازسازی بهتر برای یک “عادی جدید” سبزتر و عادلانه. نوآوری ، از نظر فناوری ، بلکه همچنین پیرامون مدلهای شغلی و مشاغل ، از جمله کارگران بالاترین و استخدام مجدد. و فراگیری ، اطمینان از اینكه هیچ كسی هنگام پیشرفت كشور عقب نماند.

این پاسخ باید در سطح جهانی ، منطقه ای و همچنین در سطح ملی و جامعه باشد.

امسال هم هفتاد و پنجمین سالگرد سازمان ملل متحد و هم بیستمین سالگرد پیمان جهانی است. این فرصت چشمگیری است که ما با هم متحد شده و مسیر تایلند و مردم آن را برای تحقق اهداف توسعه SDG تعیین می کنیم.

هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل ، که بعضا RC نیز خوانده می شود ، بالاترین مقام نماینده سیستم توسعه سازمان ملل در سطح کشور است. در این مجموعه گاه به گاه ، UN News از RC دعوت می کند تا در مورد موضوعات مهم برای سازمان ملل و کشوری که در آن خدمت می کنند وبلاگ نویسی کند.

در سال 2000 ، كوفی عنان ، دبیر كل سابق ، بخش خصوصی را دعوت كرد تا دست به دست هم دهد تا چشم انداز آینده پایدار همه ، یعنی معاهده جهانی سازمان ملل (UNGC) را ارتقا بخشد.

پیمان جهانی با همسان سازی استراتژی ها و عملیات آنها با ده اصل خود در زمینه حقوق بشر ، کار ، محیط زیست و مبارزه با فساد ، از تلاش شرکت ها برای انجام مسئولیت تجاری پشتیبانی می کند. و اقدامات استراتژیک را برای پیشبرد اهداف گسترده تر جامعه ، مانند اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد ، با تأکید بر همکاری و نوآوری انجام دهند.

شبکه های محلی ، در هر قاره ، به شرکت ها کمک می کنند تا با چالش های منحصر به فردی که برای کار با مسئولیت پذیری روبرو هستند و فرصت های موجود برای ایجاد تأثیر مثبت ، مقابله کنند.

در تایلند ، 60 شرکت در فصل محلی UNGC – Global Compact Network Thailand شرکت می کنند. بخشهای اصلی نمایندگی در این شبکه عبارتند از: غذاهای کشاورزی ، کالاهای شخصی ، مواد شیمیایی و انرژی ، و غیره.