COVID-19: آزمایش حتی با تکمیل واکسن ها هنوز حیاتی است |

رئیس سازمان بهداشت جهانی ، تدروس آدانوم غیبریوزوس تأکید کرد که چگونه آزمایش در بین کشورهایی که برای کنترل ویروس تلاش کرده اند رایج بوده است.

وی گفت: “با واكسن زدن ، آزمایشات همچنان نقشی حیاتی دارند.”

“در ابتدا ، کارکنان بهداشت ، افراد مسن و سایر گروه های در معرض خطر برای واکسیناسیون در اولویت قرار می گیرند. با این وجود ویروس فضای زیادی برای حرکت خواهد داشت و آزمایش ابزاری حیاتی برای کنترل بیماری همه گیر باقی خواهد ماند. ”

با این حال ، تدروس تأکید کرد که اگرچه حیاتی است ، اما آزمایش تنها بخشی از استراتژی ضد COVID-19 است.

“آزمایش کانون توجه است که نشان می دهد ویروس در کجا قرار دارد. سرمایه گذاری در آزمایش باید با سرمایه گذاری در مراکز انزوا ، مراقبت های بالینی ، محافظت از کارمندان بهداشت ، ردیابی تماس ، بررسی خوشه ای و قرنطینه پشتیبانی شده مطابقت داشته باشد. ”

ارزیابی بیشتری لازم است

در همین حال ، WHO گفت که اطلاعات بیشتری در مورد واکسن تولید شده توسط شرکت دارویی AstraZeneca و دانشگاه آکسفورد مورد نیاز است.

همکاران در این هفته اعلام کردند که آزمایشات بالینی نشان داده است که یک رژیم متشکل از یک نیم دوز واکسن و به دنبال آن دوز کامل یک ماه بعد ، نسبت به دو دوز کامل موثرتر است.

دکتر کاترین اوبراین ، مدیر ایمن سازی ، واکسن ها و بیولوژیک ها در WHO ، بر لزوم ارزیابی بیشتر تأکید کرد زیرا داده ها در یک بیانیه مطبوعاتی گزارش شده است.

وی افزود: “من فکر می کنم آنچه می توانیم بر آن تأکید کنیم این است که از آنچه از بیانیه مطبوعاتی می فهمیم ، مسلماً چیز جالبی مشاهده شده است. اما دلایل زیادی وجود دارد که می تواند زمینه ساز اختلافاتی باشد که مشاهده شده است. ”

طبق اعلامیه مطبوعاتی ، دکتر سومیا سوامیناتا ، رئیس دانشمند WHO ، اشاره کرد که به کمتر از 3000 نفر رژیم دوز کمتری داده شده است ، که همه آنها 55 سال یا کمتر بودند.

وی افزود گروه دیگر متشکل از بیش از 8000 نفر در سنین مختلف است ، بنابراین مقایسه این دو کار بسیار دشوار است ، در حالی که به طور کلی تعداد آنها برای نتیجه گیری قطعی بسیار اندک است.

دکتر سوامیناتان به خبرنگاران گفت: “این در این مرحله حدس و گمان خواهد بود.”

وی گفت AstraZeneca به WHO اطلاع داده است كه قصد دارد آزمایشی كامل از رژیم با دوز كمتر را انجام دهد.

درسهایی از ابولا

طبق گزارش WHO ، تجربه جهانی در زمینه ذخیره سازی و توزیع واکسن ابولا می تواند از تحویل هر تلقیح احتمالی علیه COVID-19 مطلع شود.

دکتر اوبراین گفت: “تجویز واکسن های زنجیره ای فوق العاده سرد حتی در برخی از سخت ترین و دورترین مناطق نیز به اثبات رسیده است.” “اما این امر همچنین منابع عظیمی را برای انجام این کار صرف کرده است.”

این مقام WHO در حال پاسخ به سوال یک روزنامه نگار در مورد واکسن آزمایشی تولید شده توسط شرکت های دارویی Pfizer و BioNTech بود که اخیراً برای تأیید اضطراری به مقامات ایالات متحده ارائه شد.

این واکسن که بیش از 90 درصد میزان کارایی را نشان داده است ، به ذخیره سازی بسیار سرد -70 درجه سانتیگراد یا کمتر نیاز دارد و همین امر نگرانی در مورد توزیع بالقوه در کشورهای آفریقایی را ایجاد می کند.

هیچ واکسنی کافی نیست

دکتر اوبراین با اشاره به واکسن مرک ابولا که در شیوع بیماری در جمهوری دموکراتیک مورد استفاده قرار گرفت ، گفت: “ما در بسیاری از کشورها ، به ویژه در آفریقا ، تجربه استفاده از واکسن با این نیاز را داریم.” از کنگو

“بنابراین ، همانطور که ما پیش بینی می کنیم از واکسن Pfizer استفاده کنیم ، هدف این است که مطمئناً بتوانیم از آن در کنار سایر واکسن ها استفاده کنیم ، زیرا هیچ کس واکسن عرضه کافی نخواهد داشت و همچنین هیچ یک از واکسن ها لزوماً ویژگی های عملیاتی مناسبی برای پاسخگویی ندارند. همه نیازها. ”

دکتر اوبراین افزود که Pfizer یک “فرستنده” ویژه تولید کرده است که می تواند دمای واکسن را تا 10 تا 15 روز حفظ کند.

علاوه بر این ، واکسن را می توان به مدت پنج روز در دمای یخچال نگهداری کرد ، در حالی که از فریزرهای قابل حمل که با برق کار نمی کنند و حتی یخ خشک نیز می توان استفاده کرد.

برای تحویل نوآوری کنید

از آنجا که لجستیک زنجیره ای فوق العاده سرد در همه جا وجود ندارد ، از جمله در کشورهایی که درآمد بالایی دارند ، دکتر اوبراین پیشنهاد کرد که کشورها مجبورند در زمینه سیستم های واکسن COVID-19 که این نیاز را دارند “نوآوری” کنند.

یک روش می تواند استفاده از آنها برای ایمن سازی بخشهای خاصی از جمعیت باشد.

وی متخصصین بهداشت را به عنوان مثال ذکر کرد ، زیرا آنها در مراکزی کار می کنند که ایمن سازی صورت می گیرد و نصب فریزرهای زنجیره ای بسیار سرد آسان تر است.

بدن خود را حرکت دهید

WHO روز جمعه با اعلام دستورالعمل های جدید در مورد فعالیت بدنی و رفتار کم تحرک ، منتشر شده در این هفته ، اگرچه بیماری همه گیر محدودیت های زیادی را برای زندگی ما ایجاد کرده است ، اما هیچ بهانه ای برای نشستن روی مبل نیست.

این آژانس گفت ، ورزش برای سلامت جسمی و روانی در طول زندگی ضروری است ، اما از هر چهار بزرگسال یک نفر و از هر پنج نوجوان چهار نفر ، حرکت کافی ندارند.

این دستورالعمل ها برای بزرگسالان بین 150 تا 300 دقیقه فعالیت متوسط ​​تا شدید در هفته و به طور متوسط ​​60 دقیقه در روز برای کودکان و نوجوانان توصیه می کنند.