COVID-19: عواقب ناشی از “کم سرمایه گذاری مزمن در بهداشت عمومی” آشکار شد: تدروس |

Tedros Adhanom Ghebreyesus در اختتامیه هیئت حاکمه WHO ، مجمع جهانی بهداشت ، سخنرانی های پایانی را انجام داد ، که جلسه سالانه خود را در این هفته پس از کوتاه شدن جلسه عادی ماه مه خود با توجه به شرایط ایمنی COVID-19 ، نهایی کرد.

واکسن تاریخی پیشرفت می کند

رئیس WHO بر پیشرفت واکسن Pfizer / BioNTech در این هفته تأکید کرد ، که نتایج نشان می دهد می تواند حدود 90 درصد موثر باشد ، و گفت او “بدون شک” واکسن ها یک ابزار حیاتی برای کنترل بیماری همه گیر در حال انجام است.

“در طول تاریخ هرگز تحقیقات واکسن به این سرعت پیشرفت نکرده است. ما باید اطمینان و نوآوری یکسانی را برای اطمینان از بهره مندی همه کشورها از این دستاورد علمی اعمال کنیم.

“اما ما یک راه طولانی را باید طی کنیم. جهان نمی تواند همه تخمهای خود را در یک سبد قرار داده و از بسیاری از ابزارهایی که کشورهایی مانند تایلند نشان داده اند برای کنترل این ویروس موثر هستند ، غافل شود. “

آنچه در برابر ویروس قبل از تلقیح م worksثر است ، برنامه های جداسازی ، آزمایش و درمان است ، جایی که تماس افراد آلوده ردیابی می شود و سپس قرنطینه می شود.

ضعف مزمن

تیدروس گفت ، بیماری همه گیر COVID-19 “عواقب کمبود سرمایه گذاری مزمن در بهداشت عمومی را نشان داده است” و “بحران اقتصادی-اجتماعی را تحت تأثیر قرار داده است که بر میلیاردها زندگی و معیشت تأثیر گذاشته و ثبات و همبستگی جهانی را تضعیف کرده است. . بازگشت به وضعیت موجود یک گزینه نیست. “

رئیس سازمان بهداشت جهانی گفت که فقط سرمایه گذاری بیشتر در زیرساخت های بهداشت عمومی مورد نیاز نبود ، “ما همچنین باید در مورد چگونگی ارزش گذاری برای بهداشت تجدید نظر کنیم.”

اعتماد مغزهای جدید به اقتصاد سلامت

تدروس به مجمع گفت که اکنون زمان آن رسیده است که مراقبت های بهداشتی را سرمایه گذاری بدانیم ، نه هزینه ، “این بنیان اقتصادهای مولد ، مقاوم و پایدار است.”

“برای شروع ساختن این روایت ، امروز من افتخار می کنم که اعلام می کنم ما در حال ایجاد یک شورای جدید در اقتصاد بهداشت برای همه هستیم ، تا بر پیوندهای بین سلامت و رشد اقتصادی پایدار ، فراگیر و مبتنی بر نوآوری متمرکز شود.”

وی گفت: اولین جلسه مجازی این شورا ، كه اقتصاددانان برجسته و كارشناسان بهداشتی را گرد هم خواهد آورد ، به احتمال زیاد در هفته های آینده اولین جلسه مجازی خود را برگزار می كند تا برنامه كاری و بهترین روش كار را مشخص كند.

وی افزود: “همه گیری همچنین نشان داده است كه برای تسهیل توسعه سریع اقدامات متقابل پزشكی به عنوان كالاهای عمومی جهانی ، نیاز فوری به سیستم مورد توافق جهانی برای به اشتراک گذاری مواد بیماری زا و نمونه های بالینی وجود دارد.”

جلسه مولد

از جمله دستاوردهای مجمع در طول هفته ، نقشه راهی جدید برای شکستن مننژیت تا سال 2030 بود. یک نقشه راه جدید برای بیماری های گرمسیری فراموش شده. قطعنامه ای درباره اقدامات مقیاس پذیر در مورد صرع و سایر اختلالات عصبی. تصویب دستور کار ایمن سازی 2030 ؛ استراتژی جهانی برای تسریع در از بین بردن سرطان دهانه رحم به عنوان یک مشکل بهداشت عمومی ؛ و استراتژی جهانی برای تحقیقات و نوآوری سل.

تدروس گفت: “هر یک از اینها یک اولویت فوری برای سلامتی است که زندگی میلیون ها نفر را تحت تأثیر قرار می دهد و باعث افزایش خواسته ها و انتظارات از WHO می شود.”