TU5 پلاس؛ با پیشرانه جدید ایران خودرو آشنا شوید – وبلاگ کارنامه

به واسطه انتقال پرسرعت خیس قدرت ، وسایل نقلیه برقی قادرند تا نسبت به ماشین بزینی به شتاب بیشتری دست پیدا کنند . TU5 بهنوعی نمونه ارتقاءیافته موتور TU3 محسوب می شود که پیشتر بر روی پژو ۲۰۶ تیپ دو امتحان خویش را پس داده بود، البته TU3 از مشکلات متعددی برخوردار بود و از نظر عجله و اقتدار هم ضعفهای فراوانی داشت؛ بههمیندلیل پژو سیتروئن دست به فعالیت شده و با کمک مهندسین خبرهاش، موتور بهروزرسانی شدهای را تحت عنوان TU5 روانه بازار کرد. پژو پارس ۱۶ سوپاپ مثال تقویت یافته از پژو پارس معمولی بود که کلیدی تعداد نادر به بازار عرضه شد و از موتور قادر تر حیاتی عجله و سرعت عمده برخوردار بود البته چندان ارتفاع نکشید که ساخت آن متوقف شد. پس از تحقیقات بسیار و همکاری با کمپانی F.E.V آلمان، ایپکو غالب شد در اسفند سال 1385 از او‌لین مثال موتور EF7 رونمایی کند. همین خودرو در ابتدا حیاتی اسم سفیر، آن گاه مهم نام پژو پرشیا و در نهایت حساس نام پژو پارس تولید شد. البته، در مورد خودروهایی نظیر پژو پارس این موتور کشش چندان قدرتمندی را نداشته است. موتور تام ۲۰۶ تیوفایو نظیر سایر موتورهای کاملی که همین شرکت عرضه می کند شامل سیلندر، سرسیلندر و کلیه قطعات داخل موتور می باشد. در سالیان آغازین عرضه ماشینهای مجهز به پیشرانه EF7، بعضا از مشتریان از بروز ایراداتی در سیستم الکتریسیته و بخشهای دیگر شاکی بوده و تعمیرکاران نیز به استدلال عدم شناخت حساس بعضا ویژگیهای آن در کنار نبود قطعات یدکی زیاد ناراضی بودند؛ هر چند بیشتر این مشکلات پس از سال 1392 حل شد و اعتراضات هم تا حدودی فرونشست. همین موتور عضوی از خانواده بزرگ نسل TU بوده و این خانواده در سال 1986 در گروه پژو بود و جایگزین موتور X شد . نقص بزرگ پژو 206 کوچک بودن همین هاچبک و فضای ناچیز کابین و صندوق بارش بود، آنچه که سبب می‌شد ۲۰۶ به تیتر خودرویی خانوادگی شناخته نشود. 4- فارغ از آب ماندن موتور ها و می تواند هر علتی که باعث داغ شدن موتور می شود . 2- فساد پمپ روغن : روغن موتور نامناسب و تجمع رسوبات در نصیب های مختلف آن سبب خرابی پمپ روغن می شود . در وبسایت کارگیک “مرجع آنلاین آموزش مکانیک و برق و داده ها فنی خودرو” اطلاعیه فنی داخلی کشور ایران ماشین درسال 96 زمینه دسته و گنجایش روغن موتور اتومبیل های تولیدی این شرکت، روغن مطلوب پژو 206 اصلی موتورهای TU3 , TU 5 روغن موتور مهم API: SL ، SAE : 10W40 گزینش گردیده است. در سال 1383 همین شرکت تصمیم گرفت تا در پروژهای به نام EF7 زمینه طراحی و ساخت موتور ملی را آماده کند. طراحی جلوپنجره در عین سادگی زیبا بوده و به مهربانی با باقی بخشهای خودرو هماهنگ شده است. ما همواره کارایی کرده ایم به وسیله دانش فنی و تجربه کاری گروه یدک پارس فقط اجناس حساس و دارای میزان مرغوب بودن را در اختیار شما مصرف کننده با شخصیت قرار دهیم. لذا مهم خیال اینکه هر ماشین در هر روز به صورت متوسط 45 کیلومتر پیمایش داشته باشد، خودروی پژو پارس کلیدی موتور XU7، ساانه نزدیک به 172 لیتر عمده از خودروی ذکر شده اهمیت موتور TU5 بنزین مصرف می کند. در ضمن نقص‌ در سیستم ABS نیز به عامل نقص‌ پمپ بسیار می باشد و حتی یک خودروی اصلی کارکرد زیاد قلیل داشتیم که به علت آب بندی نبودن لوله های پمپ روغن مبتلا تخلیه روغن می شد. عملکرد TU5 بر روی تیپ 5 بهقدری عالی بود که توده بخش اعظمی از علاقهمندان حوزه خودرو، هنوز نیز آن را یک عدد از بهترین ماشین های جادههای کشور‌ایران در همین رنج قیمتی میدانند؛ اما پس از 206 تیپ 5، ابهت TU5 نیز رو به افول گذاشته شد و بعدها که بر روی خودروهایی مثل پژو پارس، 405، رانا و H30 Cross قرار گرفت، دیگر قادر به جلب رضایت صاحبان خود نشد. TU5 یک عدد از متداولترین پیشرانههای گروه خودروسازی پژو سیتروئن (PSA) محسوب میشود که در بخش اعظمی از محصولات اقتصادی و میانرده همین شرکت آیتم به کارگیری قرار گرفتهاست. از آنجایی که EF7 اولی موتور رسمی اساس گازسوز مملکت میباشد و گاز، سوخت حساس برای احتراق این پیشرانه محسوب میشود، استفاده از آن مقرونبهصرفه بوده و اعتنا خریداران زیادی را به خود جلب کردهاست. چنانچه شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید دیتاها بیشتری در آیتم موتور ساینا tu5 لطفا از سایت ما دیدن کنید.