UNAIDS هشدار می دهد که میزان جهانی HIV به دلیل COVID-19 به مراتب بیشتر خواهد بود

آژانس تخصصی سازمان ملل متحد UNAIDS در درخواست تجدیدنظر خود هشدار داد که این بیماری همه گیر واکنش ایدز در جهان را بیش از پیش دور کرده و اهداف 2020 از دست رفته است.

این كشور از كشورها خواست كه از درس كم سرمایه گذاری در مراقبت های بهداشتی بیاموزند و اقدامات جهانی را برای پایان دادن به ایدز و سایر موارد اضطراری بهداشت جهانی افزایش دهند.

هزینه انسانی

UNAIDS با استناد به داده های جدید که نشان دهنده تأثیر دراز مدت همه گیر بر واکنش جهانی HIV است ، گفت که ممکن است تا کنون تا سال 2022 نزدیک به 300000 مورد دیگر عفونت جدید HIV و تا 148000 مورد مرگ ناشی از ایدز وجود داشته باشد.

عدم سرمایه گذاری در پاسخ های HIV قیمت وحشتناکی داشته است وینی بیانیما ، مدیر اجرایی UNAIDS

وینی بیانیما ، مدیر اجرایی UNAIDS ، گفت: “عدم موفقیت جمعی در سرمایه گذاری کافی در پاسخ های گسترده و مبتنی بر حقوق و مردم مدار HIV ، قیمت وحشتناکی داشته است.” وی افزود: “اجرای برنامه های بسیار مطبوع سیاسی از نظر COVID-19 یا خاتمه ایدز خاتمه نمی یابد. برای به دست آوردن پاسخ جهانی ، نیاز به اولویت قرار دادن مردم و مقابله با نابرابری های بیماری های همه گیر است.”

UNAIDS در گزارش جدید خود تحت عنوان “برتری در برابر همه گیری ها با قرار دادن افراد در مرکز” گفت ، اگرچه کشورهایی در کشورهای جنوب صحرای آفریقا از جمله بوتسوانا و اسواتینی به اهداف تعیین شده برای سال 2020 دست یافته اند یا حتی از آن فراتر رفته اند ، “بسیاری از کشورها بسیار عقب ترند”.



UNAIDS هند

یک پزشک مادر و نوزاد تازه متولدش را در کلینیکی در هند معاینه می کند.

در مسیر پایان دادن به ایدز قرار بگیرید

سند UNAIDS شامل مجموعه ای از اهداف پیشنهادی برای سال 2025 است که براساس اقدامات کشورهایی است که در غلبه بر HIV بیشتر موفق بوده اند.

به طور خاص ، اهداف بر پوشش بالای HIV و خدمات بهداشت باروری و جنسی ، همراه با حذف قوانین تنبیهی ، سیاست ها ، انگ و تبعیض متمرکز است.

UNAIDS گفت: “سرمایه گذاری های بسیار بیشتر” در پاسخ به بیماری همه گیر همراه با “اهداف جسورانه ، بلند پروازانه اما قابل دستیابی به HIV” مورد نیاز است.

این گزارش افزود: “آنها مردم را در مركز قرار می دهند … افراد در معرض خطر و حاشیه نشینان”. “زنان و دختران جوان ، نوجوانان ، کارگران رابطه جنسی ، افراد تراجنسیتی ، افرادی که مواد مخدر تزریق می کنند و مردان همجنسگرا و مردان دیگر که با مردان رابطه جنسی دارند.”

این آژانس ادامه داد: اگر این اهداف برآورده شود ، جهان در مسیر پایان دادن به ایدز به عنوان تهدیدی برای سلامت عمومی است.