WHO برنامه ای را برای نجات جهان از شر سرطان دهانه رحم ارائه می دهد و میلیون ها نفر را نجات می دهد |

Tedros Adhanom Ghebreyesus مدیر کل WHO در بیانیه ای گفت: “از بین بردن هر نوع سرطانی یک رویای غیرممکن به نظر می رسید ، اما اکنون ما ابزارهای مقرون به صرفه و مبتنی بر شواهد را برای تحقق این رویا در اختیار داریم.”

این استراتژی با حمایت کشورهای عضو WHO در مجمع جهانی بهداشت هفته گذشته شامل واکسیناسیون 90 درصد دختران تا 15 سالگی ، غربالگری 70 درصد زنان تا 35 سالگی و دوباره تا 45 سالگی و معالجه 90 درصد زنان مبتلا به بیماری دهانه رحم هستند.

“نقطه عطف بزرگ”

دکتر پرینس نوتمبا سیمللا در یک کنفرانس خبری گفت. “ما به عنوان جامعه جهانی بهداشت فرصتی داریم تا به رنج این سرطان پایان دهیم.”

در آخرین آمار ، از سال 2018 ، 570،000 زن به سرطان دهانه رحم مبتلا شدند و 311،000 نفر درگذشتند. بدون اقدام برای متوقف کردن آن ، پیش بینی می شود که تعداد پرونده های سالانه تا سال 2030 به 700،000 ، با 400،000 مرگ ناشی از آن برسد.

انتظار می رود که مقابله با این بیماری سود قابل توجهی در اقتصاد داشته باشد ، زیرا بهبود چشم انداز مشارکت زنان در نیروی کار با 3.20 دلار به ازای هر دلار سرمایه گذاری به اقتصاد بازگردانده می شود – یا 26 دلار پس از تأمین منافع خانواده ها ، جوامع و جوامع.

سرطان دهانه رحم چهارمین سرطان شایع در بین زنان در سراسر جهان است. میزان مرگ و میر در کشورهای با درآمد کم و متوسط ​​سه برابر بیشتر از کشورهای با درآمد بالا است.

این بیماری توسط دو نوع ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شود ، یک عفونت منتقله از راه مقاربتی که در بیش از 100 شکل مختلف وجود دارد ، با علائمی که می توانند دردناک و انگ آور باشند.

دکتر سیمللا گفت: در حال حاضر سه واکسن برای مبارزه با HPV و چندین واکسن دیگر در دسترس است ، اما در حال حاضر در دسترس بودن آنها به کشورهای ثروتمندتر متمایل است و جهان باید برای کمک به کشورهای فقیرتر برای دسترسی به واکسن ها گرد هم بیاید.

در عرض چند دقیقه با استفاده از هوش مصنوعی تشخیص می دهد

“همچنین یک فناوری جدید وجود دارد که مبتنی بر هوش مصنوعی است ، که می تواند برای غربالگری زنان از نظر سرطان دهانه رحم استفاده شود. و اگر از این فن آوری ها استفاده شود ، ما می توانیم در طی 15 تا 20 دقیقه تشخیص سرطان دهانه رحم را بدست آوریم. “

وی گفت که این پیشرفت بزرگی نسبت به بازه های زمانی فعلی است که می تواند یک ماه یا بیشتر باشد ، به خصوص اگر زنان دور از نزدیکترین مرکز بهداشتی خود زندگی کنند.