WHO: دسترسی بهتر به مراقبت های باروری برای سلامت جهانی ضروری است

ناباروری، که مردان و زنان را تحت تاثیر قرار می دهد، یک وضعیت باروری است که با عدم موفقیت در بارداری پس از 12 ماه یا بیشتر از مقاربت جنسی محافظت نشده منظم تعریف می شود.

برای گردآوری تخمین‌های عمیق جدید، WHO تمام مطالعات مربوطه در مورد ناباروری را تجزیه و تحلیل کرد 1990 تا 2021. تحقیقات نشان می دهد که 17.5 درصد از جمعیت بزرگسال در طول زندگی خود ناباروری را تجربه می کنند. آژانس بهداشت سازمان ملل می گوید که این نرخ ها برای کشورهای با درآمد بالا، متوسط ​​و پایین “مقایسه” است.

“گزارش حقیقت مهمی را آشکار می کند – ناباروری تبعیض قائل نیستتدروس آدهانوم گبریسوس، مدیر کل WHO گفت. «نسبت بسیار زیاد افراد تحت تأثیر قرار گرفته است نشان دهنده نیاز به گسترش دسترسی به مراقبت های باروری و اطمینان از اینکه این موضوع دیگر به حاشیه نمی رود در تحقیقات و سیاست های سلامت، به طوری که راه های ایمن، موثر و مقرون به صرفه برای دستیابی به والدین در دسترس باشد.

تله فقر پزشکی

WHO می گوید که با وجود شیوع ناباروری، تشخیص و درمان – مانند درونکشتگاهی لقاح (IVF) – کمبود بودجه باقی می ماند و بیماران خود را پیدا می کنند قیمت گذاری شده.

بسیاری چاره ای جز پوشش دادن هزینه ها از جیب خود ندارند، اغلب با عواقب مخرب.

حقوق یک سال

دکتر پاسکال آلوتی، مدیر تحقیقات و سلامت جنسی و باروری سازمان جهانی بهداشت، گفت میلیون ها نفر با هزینه های فاجعه بار مراقبت های بهداشتی روبرو شدند پس از جستجوی معالجه برای ناباروری و اغلب اوقات، یک «تله فقر پزشکی».

بر اساس سازمان بهداشت جهانی، پمردم در فقیرترین کشورها نسبت بیشتری از درآمد خود را صرف مراقبت از باروری می کنند نسبت به کشورهای ثروتمندتر

آژانس بهداشت سازمان ملل متحد همچنین به نقل از تحقیقات جدید منتشر شده جداگانه که در مورد هزینه های ناباروری در کشورهای با درآمد کم و متوسط ​​کمک مالی کرده است. این داده ها نشان می دهد که یک دور IVF می تواند بیش از میانگین درآمد سالانه هزینه داشته باشد.

عامل برابری جنسیتی

دکتر آلوتی تأکید کرد: «سیاست‌های بهتر و تأمین مالی عمومی می‌تواند به طور قابل توجهی دسترسی به درمان را بهبود بخشد و از خانواده‌های فقیرتر از سقوط در فقر محافظت کند.»

جدا از مشکلات مالی، WHO تاکید کرد که ناباروری باپریشانی و ننگ“، و همچنین یک منافزایش خطر خشونت شریک جنسی.

در مواجهه با اثرات منفی متعدد ناباروری بر سلامت مردم در سراسر جهان، دکتر آلوتی از تبدیل شدن این بیماری به یک اولویت برای پوشش سلامت همگانی حمایت کرد. “مراقبت از باروری بخش اصلی سلامت جنسی و باروری است و پاسخ به ناباروری می تواند نابرابری جنسیتی را کاهش دهد.

شکاف داده های “مداوم”.

نه تنها خدمات به اندازه کافی در دسترس نیستند، بلکه تحقیقات کافی نیز وجود دارد. سازمان جهانی بهداشت الف فقدان “مداوم” اطلاعات مربوط به ناباروری در بسیاری از کشورها.

برای رفع این مشکل، WHO خواستار آمارهای ملی ناباروری بهتر شده است که “بر اساس سن و علت” به منظور هدفمندسازی مداخلات و حمایت از پیشگیری انجام شود.