WHO ماه های بسیار سختی در نبرد COVID پیش رو دارد ، که به کاهش منابع اکسیژن کمک می کند |

تدروس آدنوم غبرایسوس گفت که برخی از کشورها اکنون در مسیر “خطرناکی” قرار دارند و این افزایش نگران کننده منجر به این می شود که بیمارستان ها و بخش های مراقبت ویژه “از ظرفیت بالاتر یا بالاتر – و ما هنوز فقط در ماه اکتبر هستیم.”

“ما از رهبران می خواهیم که فوراً وارد عمل شوند ، تا از مرگ غیرضروری بعدی ، و ریزش خدمات ضروری بهداشتی و تعطیلی مجدد مدارس جلوگیری کنند.”

اقدام لازم است

مدیر کل WHO گفت کشورها باید “تحلیل صادقانه انجام دهند و خوب ، بد و زشت را در نظر بگیرند.”

برای کسانی که انتقال را کنترل کرده اند ، وی گفت اکنون زمان آن است که “دو برابر کاهش یابد ، انتقال در سطح پایین حفظ شود ، هوشیار باشد ، آماده شناسایی موارد و خوشه ها و اقدام سریع باشد”.

وی گفت: “داستان های باورنکردنی از امید و انعطاف پذیری ، از مردم و مشاغل پاسخ دهنده خلاقانه به شیوع وجود دارد ، و ما باید این موارد را به طور گسترده به اشتراک بگذاریم.”

ردیابی تماس ضروری است و دستورالعمل های روشنی برای نحوه انجام این کار وجود دارد ، بنابراین می توان از سفارش های اجباری بیشتر در خانه جلوگیری کرد.

اکسیژن کم می شود

تدروس ، با اشاره به لزوم تقسیم عادلانه همه منابع در مبارزه با COVID ، خاطرنشان کرد که از اکسیژن بالینی جهان خسارات زیادی وارد می شود ، بنابراین برای بیمارانی که نیاز به لوله گذاری دارند بسیار مهم است و بسیاری از کشورها به اندازه کافی کافی ندارند .

“شکاف اکسیژن جهانی” به ویژه در برخی از فقیرترین کشورها بسیار حاد است ، جایی که برخی فقط پنج تا 20 درصد از آنچه برای مراقبت از بیمار نیاز دارند را دارند.

در ماه ژوئن ، روزانه حدود 88000 استوانه بزرگ برای مقابله با پرونده بارگیری در سراسر جهان مورد نیاز بود ، اما با افزایش عفونت روزانه به حدود 400000 مورد ، این نیاز فقط در کشورهای کم درآمد و متوسط ​​فقط به 1.2 میلیون سیلندر رسیده است.

تدروس گفت ، سومالی ، چاد و سودان جنوبی كاملاً متكی به سیلندرهای فروشندگان خصوصی بودند ، كه گران بوده و با مسافت زیادی نیز می توان رفت و آمد كرد.

وی افزود ، اما هم اکنون ، WHO با وزارتخانه های بهداشت در این کشورها در حال کار برای طراحی گیاهان اکسیژن متناسب با نیازهای محلی آنها است ، “که منجر به تأمین اکسیژن پایدار و خودکفا خواهد شد”.

‘راه حل های پایان به پایان’

وی گفت: “پروژه اکسیژن ، تعهد WHO به راه حل های نهایی و نوآوری را نشان می دهد ، برای انجام کارهایی که ما بهتر ، ارزان تر و دستیابی به افراد بیشتری انجام می دهیم” ، وی با ارائه نمونه ای از طرح در حال استفاده برای مهار انرژی خورشیدی ، غلظت اکسیژن را در مکان های دور که فاقد منبع برق قابل اطمینان هستند ، اجرا کنید.

“اکسیژن باعث نجات جان بیماران مبتلا به COVID-19 می شود ، اما همچنین باعث نجات برخی از 800000 کودک زیر پنج سال می شود که هر ساله به دلیل ذات الریه می میرند و ایمنی کلی جراحی را بهبود می بخشند”.

تدروس افزود ، جهانی بهتر یعنی اطمینان از در دسترس بودن اکسیژن برای همه.

هفته جهانی فلج اطفال

رئیس سازمان بهداشت جهانی نیز روز شنبه ، هفته جهانی فلج اطفال ، را با شرکای مختلف در سراسر جهان با سازماندهی رویدادها و آگاهی از نیاز به ریشه کن کردن فلج اطفال ، یک بار و برای همیشه ، پرچم گذاری کرد.

در طول تابستان ، ویروس فلج اطفال از آفریقا منهدم شد ، به همت صدها هزار کارگر بهداشتی که با واکسن به میلیونها کودک رسیدند و این “یکی از بزرگترین دستاوردهای بهداشت عمومی در تمام دوران” بود.

تدروس گفت ، اما خطر احیای مجدد همیشه ادامه دارد ، كه موارد ادامه می یابد ، و به دنبال تعلیق اولیه فلج اطفال و سایر واكسن های روتین به دلیل همه گیری ، درایوهای واكسیناسیون در حال حاضر از سر گرفته شده اند.